Małe, dziwnie wyglądające i do tego jeździ na prąd. Na pewno jedyne

Małe, dziwnie wyglądające i do tego jeździ na prąd. Na pewno jedyne

Opel Rocks e-XTREME
Opel Rocks e-XTREME Źródło:Opel
Student wzornictwa przemysłowego z Niemiec, przekształcił w pełni elektryczny czterokołowiec w pojazd terenowy. Opel Rocks e-XTREME zwyciężył konkurs OpelDesignHack.

Rocks Electric to pierwszy pojazd opla reprezentujący segment SUM (Sustainable Urban Mobility – zrównoważona miejska mobilność). Ma 2,41 m długości, bezemisyjny napęd, a w Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM.

Opel Rocks e-XTREME

Mały elektryk z terenowymi możliwościami

Pojazd ten stanowił bazę, dla projektu jakiego podjął się student wzornictwa przemysłowego Lukas Wenzhöfer – uczestnik konkursu OpelDesignHack. Niemiec przekształcił zwinny, w pełni elektryczny czterokołowiec w zabawny, robiący wrażenie pojazd terenowy. Wybrał Rocks Electrica, gdyż pojazd ten ma możliwości terenowe, które pozwalają dotrzeć do dowolnego celu.

„Jego bardziej sportowy charakter obiecuje większą radość z jazdy, aby udowodnić, że mobilność elektryczna to coś więcej niż tylko zdroworozsądkowe rozwiązanie” – wyjaśnił Wenzhöfer.

Opel Rocks e-XTREME

Tylne skrzydło pochodzi z Vectry GTS V8

Do charakterystycznych cech Opla Rocks e-XTREME należą koła mocno wysunięte na zewnątrz, które zapewniają mu większą szerokość i stabilność. Poza tym wyposażony jest w podwójne wahacze z przodu i zewnętrzną klatkę bezpieczeństwa w intensywnym, jasnożółtym kolorze. Za sprawą przednich świateł LED oraz logo Opla w kolorze turkusowym znak rozpoznawczy Opel Vizor został w nim zinterpretowany na nowo. Aby utrzymać niską masę i wesprzeć sprawność silnika elektrycznego, przednią osłonę Vizor i błotniki wyprodukowano przy użyciu druku 3D. Kolejnym elementem zasługującym na uwagę jest duży spojler umieszczony z tyłu i wykonany z włókna węglowego, oryginalne „skrzydło nadwozia” pochodzące z Vectry GTS V8, z emblematem „e-XTREME” i numerem seryjnym „001”.

Dzięki OpelDesignHack wkroczyliśmy na nową ścieżkę interakcji i komunikacji. Opel otworzył zwykle zamknięte drzwi branży i pozwolił swojej społeczności wziąć udział w tworzeniu samochodu koncepcyjnego” – powiedziała Rebecca Reinermann, wiceprezes ds. marketingu Opla.

Opel Rocks e-XTREMEKolejnym etapem była produkcja. Rocks e-XTREME stawiał podobne wymagania, z jakimi inżynierowie mierzą się podczas budowy samochodu koncepcyjnego. Z taką samą dbałością o szczegóły, inżynierowie atelier samochodów koncepcyjnych Opla „ożywili” projekt.

Wyjątkowy Rocks Electric zastał zbudowany jako pojazd typu one-off, tzn. wyprodukowany w jednej sztuce. Opel zapowiedział, że Rocks e-XTREME w nadchodzących tygodniach i miesiącach wyruszy w trasę.

Czytaj też:
Kamper i mobilne biuro w jednym. Marzenie pracownika „na zdalnym”
Czytaj też:
Pochodzi z Włoch, ma dwa miejsca i jest na prąd. Zachwyca stylem

Źródło: Opel