Premiera luzackiego Opla Rocks-e. To maluch w cenie biletu komunikacji miejskiej

Premiera luzackiego Opla Rocks-e. To maluch w cenie biletu komunikacji miejskiej

Opel Rocks-e
Opel Rocks-e Źródło:Stellantis
Skuter? Samochód osobowy? A może coś pośredniego? Opel przekonuje do nowego Rocksa‑e, przedstawiciela segmentu „zrównoważonej miejskiej mobilności”, której era według firmy się właśnie zaczęła.

Niemiecki producent samochodów przedstawił nowego Opla Rocks‑e, czyli pierwszy pojazd reprezentujący segment SUM – Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). „Ten z założenia podstawowy pojazd elektryczny odpowiada na aktualne wymagania w zakresie mobilności — jest wyposażony w napęd akumulatorowy, chroni przed wiatrem i deszczem. To postępowy, odważny i czysty w formie typowy Opel — w dodatku zgodny z duchem czasów”, czytamy w ulotce Opla.

Auto dla 15-latków i starszych

Opel Rocks-e

W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM. Wprowadzając dwumiejscowy pojazd o długości 2,41 metra, Opel kontynuuje swoją elektryfikację.

Model plasowany poniżej Corsy‑e jest w zasięgu finansowym każdego kierowcy, od młodzieży zaczynającej przygodę z motoryzacją po osoby przemieszczające się po mieście między domem a pracą. Podstawowa wersja Opla Rocks‑e będzie w Niemczech kosztować wyraźnie mniej niż mały samochód, a miesięczna rata leasingowa będzie porównywalna z ceną miesięcznego biletu na komunikację miejską (sic!). Zamówienia na Opla Rocks‑e będą przyjmowane online lub u wybranych dealerów marki w Niemczech od jesieni, a na kolejnych rynkach od 2022 r.

Mój pierwszy Opel: atrakcyjny sposób na mobilność w mieście

Opel Rocks-e

Nowy Opel Rocks‑e jest nietuzinkowy, to luzacki, bezemisyjny pojazd dla dwojga, który nie zajmuje dużo przestrzeni na miejskich uliczkach. Dzięki niewielkim wymiarom (tylko 2,41 m długości i 1,39 m szerokości, nie licząc bocznych lusterek) oraz niskiej masie (471 kg) Rocks‑e zalicza się do lekkich pojazdów silnikowych. To oznacza, że w Niemczech mogą go prowadzić osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM (w Polsce też).

Pojazd oferuje zasięg do 75 kilometrów i rozwija prędkość maksymalną 45 km/h. Takie parametry z powodzeniem wystarczają w codziennym ruchu miejskim, według konstruktorów. Zadowolą nie tylko młodych kierowców, ale także osoby, które chciałyby bezemisyjnie dojeżdżać do pracy i nie lubią zbyt długo poszukiwać miejsca do parkowania po dotarciu do celu. 14‑calowe koła i średnica zawracania 7,20 m sprawiają, że Rocks‑e idealnie nadaje się do miasta.

Akumulator Opla Rocks‑e ma pojemność 5,5 kWh i można go naładować do pełna w 3,5 godziny ze standardowego domowego gniazdka. Trzymetrowy kabel do ładowania jest na stałe zamontowany w pojeździe — wystarczy wyciągnąć go z drzwi pasażera. Opel oferuje także adapter umożliwiający korzystanie z publicznych stacji ładowania.

Auto ze stylem: drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach i Opel Vizor

Opel Rocks-e

Rocks‑e ma nowe oblicze marki Opel – Vizor oraz reflektory i kierunkowskazy w technologii LED. Drzwi od strony przedniej i tylnej krawędzi wyglądają identycznie, co podkreśla minimalistyczną stylistkę pojazdu. Drzwi pasażera otwierają się tradycyjnie do przodu, natomiast kierowca otwiera swoje drzwi „pod wiatr”. Przednie i tylne panele nadwozia również są podobne.

Siedzenia w kabinie są przesunięte względem siebie, tak aby pasażer miał więcej miejsca na nogi, a kierowca mógł łatwiej regulować swój fotel wzdłużnie. W środku jest też sporo miejsca nad głową, nawet dla osób o wzroście powyżej 1,90 m. Ponadto, pomimo zwartych wymiarów, nowy Rocks‑e oferuje do 63 litrów przestrzeni na bagaż w miejscu na nogi pasażera, a na specjalnym haczyku można powiesić dużą siatkę z zakupami.

Kokpit jest dopasowany do wymagań współczesnego młodego pokolenia przejrzysty i ograniczony do niezbędnych elementów. Na wyświetlaczu podawane są informacje o prędkości, trybie jazdy (Drive, Neutral, Reverse / jazda do przodu, bieg neutralny, bieg wsteczny), stanie naładowania akumulatora, pozostałym zasięgu i przebiegu. Przydatnym detalem jest uchwyt na smartfon w konsoli środkowej. Usługi takie jak aplikacja „myOpel” dostarczają dalszych praktycznych informacji.

Dzięki zwartym wymiarom i dużej powierzchni szyb kierowca Opla Rocks‑e ma dobrą widoczność w każdym kierunku. Atmosferę w kabinie zapewnia standardowy panoramiczny szklany dach. Rocks‑e jest dostępny w trzech wyrazistych wersjach wyposażenia: Opel Rocks‑e, Opel Rocks‑e „Klub” i Opel Rocks‑e „TeKno”.

Czytaj też:
Tani crossover do miasta. Volkswagen znów zrobił „malucha”

Galeria:
Opel Rocks-e