Według danych z końca maja 2023 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 42 859 osobowych i użytkowych samochodów całkowcie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze pięć miesięcy tego roku ich liczba zwiększyła się o 9 134 sztuki, czyli o 71 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.
Elektryczne samochody osobowe w Polsce
Pod koniec maja 2023 r. po polskich drogach jeździły 76 683 samochody osobowe z napędem elektrycznym. Flota w pełni elektrycznych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) liczyła 38 671 szt., a park hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 38 012 szt. Liczba samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym wynosiła 4 188 szt., z czego BEV stanowiły ponad 99 proc. Stale rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec maja składała się z 17 452 szt., jak również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która powiększyła się do 556 218 szt. Pod koniec ubiegłego miesiąca park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 885 szt.
Stacje ładowania w Polsce
Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec maja 2023 r. w Polsce funkcjonowało 2836 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (5597 punktów). 31 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 69 proc. – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W maju uruchomiono 68 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (157 punktów).
Czytaj też:
Chińczycy całkowicie zmienią europejski rynek motoryzacyjny. To będzie wstrząsCzytaj też:
Duże ułatwienia dla właścicieli elektryków. Wkrótce także w Polsce