Lifting pierwszego elektrycznego Lexusa. Wiemy, co się zmieniło i znamy ceny

Lifting pierwszego elektrycznego Lexusa. Wiemy, co się zmieniło i znamy ceny

Lexus UX 300e po moliftingu
Lexus UX 300e po moliftinguŹródło:Lexus
UX to drugi po modelu NX najpopularniejszy Lexus w Europie. Cztery lata po premierze, producent zdecydował się na modernizację jego elektrycznej wersji.

UX 300e zadebiutował w 2019 roku i był pierwszym elektrycznym samochodem japońskiej marki. Teraz w salonach Lexusa debiutuje zmodernizowany model. Największą zmianą w jest nowa bateria. Ponadto przeprojektowano zawieszenie oraz układ kierowniczy, a także dopracowano konstrukcję nadwozia. We wnętrzu zmieniono deskę rozdzielczą, na której pojawił nowy system multimedialny. Rozszerzono także paletę lakierów i wprowadzono nową kolorystykę wnętrza.

Lexus UX 300e po moliftingu

Zasięg do 450 km

Lexus UX 300e po liftingu otrzymał większą baterię litowo-jonową o pojemności 72,8 kWh (poprzednio 54,3 kWh). Dzięki nowej baterii zasięg auta wzrósł nawet o 40 proc. Wersje z kołami o średnicy 17 cali mogą pokonać do 450 km w cyklu mieszanym zgodnie z normą WLTP, a w przypadku samochodów z 18-calowymi felgami zasięg wynosi do 440 km.

Lexus UX 300e po moliftingu

Przybliżony czas ładowania do 80 proc. pojemności baterii z wykorzystaniem złącza DC wynosi 80 minut przy natężeniu 125A. W przypadku ładowania prądem stałym o natężeniu 32A uzupełnienie 100 proc. energii zajmie 9 godzin i 30 minut. Dzięki aplikacji Lexus Link właściciele mogą sprawdzić stan naładowania baterii, przewidywany zasięg auta.

Dodatkowo 5 lat gwarancji na baterię

Lexus jest pewny trwałości i niezawodności swoich baterii. Standardem jest gwarancja na 8 lat lub 160 tys. km (w zależności co nastąpi wcześniej), która obejmuje spadek pojemności baterii poniżej 70 proc. Dodatkowo 5-letnia gwarancja z limitem 100 tys. km pokrywa wszystkie usterki funkcjonalne baterii. Klienci mogą skorzystać z rozszerzonego programu ochronnego baterii, który wydłuża ochronę do 10 lat lub miliona kilometrów, o ile regularnie dokonywana jest kontrola baterii w autoryzowanej stacji dilerskiej. Bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, Lexus jest przekonany, że bateria po tym czasie powinna zachować ponad 85 proc. pojemności.

Lexus UX 300e po moliftingu

Zmiany na zewnątrz

Nowy UX 300e został też dopracowany pod kątem aerodynamiki. Płyty ochronne pod podwoziem zostały powiększone i mają zdecydowanie większe rozmiary niż w wersjach benzynowej i hybrydowej, a powierzchnia baterii od spodu jest płaska i gładka, dzięki czemu powietrze opływa podwozie bez zakłóceń. Większą sztywność nadwozia osiągnięto za sprawą 20 dodatkowych spawów.

Lexus UX 300e po moliftingu

Wysoka jakość dźwięku i powietrza

Pasażerowie zmodernizowanego UX-a 300e docenią lepsze wyciszenie kabiny. Powiększone płyty ochronne pod podłogą, specjalny materiał izolujący dźwięki kół i akustyczne szyby sprawiają, że nieprzyjemne dźwięki nie przedostają się do wnętrza. Użytkownicy docenią zalety 13-głośnikowego systemu audio Mark Levinson Premium Surround Sound System o mocy 915 Watt oraz układu oczyszczania powietrza wykorzystującego technologię nanoeX. Cząsteczki wody są uwalniane do strumienia powietrza zawierającego mikroskopijne rodniki hydroksylowe, które hamują wirusy, bakterie, pyłki i inne alergeny oraz przeciwdziałają rozprzestrzenianiu się pleśni.

Poprawiony układ jezdny

UX 300e po lifcie zyskał nowe ustawienia zawieszenia, usztywnione amortyzatory oraz dopracowany układu wspomagania kierownicy. Za pośrednictwem układu Drive Mode Select kierowca można wybrać tryb jazdy. W ustawieniu Normal samochód ma najlepszy stosunek mocy do zasięgu. W trybie ECO system skupia się na jak najmniejszym zużyciu energii m.in. poprzez inne ustawienia pracy układu klimatyzacji czy spokojniejszą reakcję na pedał przyspieszenia. Tryb Sport pozwala wykorzystać pełną moc auta oraz cieszyć się jazdą dzięki bezpośredniej charakterystyce układu kierowniczego. Przy pomocy łopatek za kierownicą można wybrać jeden z czterech poziomów rekuperacji, co może pomóc nie tylko lepiej odzyskiwać energię, ale także poprawia prowadzenie na śliskich drogach o niskiej przyczepności.

Nowe multimedia

Zmodernizowany UX 300e w standardzie będzie wyposażony w nowy system multimedialny Lexus Link lub Lexus Link Pro, który pracuje szybciej, jest bardziej intuicyjny, funkcjonalny i dostosowany do potrzeb kierowcy. W zależności od wersji ekran dotykowy ma teraz 8 lub 12,3 cala i został umieszczony 143 mm bliżej kierowcy, dzięki czemu jego obsługa jest łatwiejsza. Przeprojektowano też konsolę środkową – w miejscu touchpada umieszczono m.in. przyciski do obsługi podgrzewania foteli. Auto wyposażono w jeden port USB-A w konsoli centralnej oraz dwa porty USB-C, a także podświetlaną półkę na telefon.

Multimedia sterowane głosowo

Ważnym elementem nowego systemu multimedialnego jest asystent głosowy Lexus Concierge wywoływany komendą „Hej Lexus”. Przy pomocy instrukcji głosowych można wykonywać połączenia telefoniczne, sterować systemem audio i klimatyzacją czy przeszukiwać internet. Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto, a przy pomocy aplikacji Lexus Link można sterować zdalnie wybranymi funkcjami auta, w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze przed podróżą.

Nawigacja w chmurze

Standardem w UX-ie 300e jest nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym i korkach. Samochód ma łączność z internetem, więc jest w stanie uzyskać informacje np. o cenach na stacjach paliw, jeśli są dostępne. Auto z 12,3-calowym ekranem ma wbudowany moduł nawigacji, który w razie przerwania łączności internetowej, będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych.

Wyższy poziom bezpieczeństwa

UX 300e ma teraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5 z udoskonalonym systemem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z asystentem skrętu na skrzyżowaniu (ITA), który pomaga w bezpiecznym wykonaniu manewru, a także z funkcją wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist), która pomaga ominąć przeszkodę bez opuszczania swojego pasa ruchu. Aktywny tempomat zyskał funkcję redukcji prędkości w zakręcie, by dostosować prędkość do optymalnego toru jazdy.

Lexus UX 300e może być wyposażony head up z projekcją na przedniej szybie, kamerę cofania z widokiem 360 stopni dookoła samochodu, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu wraz z funkcją samoczynnego hamowania (RCTAB) czy układ monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM).

Elektryczny SUV w cenie od 262 900 zł

Klienci w Polsce mogą już zamawiać zmodernizowanego elektrycznego Lexusa. UX 300e oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: Pure (262 900 zł), Business (272 900 zł), Prestige (292 900 zł) oraz Omotenashi (317 900 zł).

Czytaj też:
Akumulatory z aut jako magazyny energii. Przechowają prąd z elektrowni wiatrowych i fotowoltaiki
Czytaj też:
Zasięg w elektryku nawet 1500 km. Wiemy, kiedy będzie to możliwe