Lexus LBX już w salonach. Zaskakuje nie tylko ceną, ale i wyposażeniem

Lexus LBX już w salonach. Zaskakuje nie tylko ceną, ale i wyposażeniem

Lexus LBX
Lexus LBX Źródło:Lexus
Najmniejszy crossover Lexusa debiutuje na polskim rynku. Pierwsze zamówione egzemplarze dotrą do klientów w pierwszym kwartale 2024 roku.

LBX jest miejskim SUV-em Lexusa i pierwszym autem marki, które powstało na zmodyfikowanej platformie GA-B. Samochód ma kompaktowe wymiary (dł./szer./wys. 4190/1825/1545 mm), a jego rozstaw osi wynosi 2580 mm. Jako pierwszy Lexus korzysta z nowego napędu hybrydowego wykorzystującego silnik trzycylindrowy o pojemności 1,5 l. Łączna moc układu wynosi 136 KM, a maksymalny moment obrotowy to 185 Nm. Samochód dostępny jest w wersji z napędem na koła przednie lub z inteligentnym napędem 4x4 (E-Four).

Lexus LBX

Bogate wyposażenie seryjne

LBX w standardzie ma dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem, nawigacją w chmurze, łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), reflektory przednie Full LED L-Shape oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, w skład którego wchodzi m.in. system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Tak wyposażony Lexus LBX kosztuje 149 900 zł i ma 17-calowe, felgi aluminiowe oraz napęd na przód.

Lexus LBX

Liczne systemy wspomagające kierowcę

Podstawową odmianę LBX-a można doposażyć w pakiet Comfort (13 000 zł). Obejmuje on podgrzewane fotele przednie, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, czujniki parkowania z funkcją samoczynnego zatrzymania, spryskiwacz kamery cofania, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, inteligentny kluczyk, bezprzewodową ładowarkę indukcyjną do telefonu, po dwa wejścia USB z przodu i tyłu auta, a także pakiet systemów bezpieczeństwa rozszerzony o układ monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), system monitorowania kierowcy (PCS+D), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji (SEA) oraz tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania (FHL).

Wersje Elegant i Emotion

Obie odmiany stanowią wstęp do nowego podejścia Lexusa do wersji wyposażenia. Wersja Elegant ma stylowy wygląd podkreślony 18-calowymi felgi, którym nadano połysk. W tej wersji do wyboru jest dziewięć lakierów jednobarwnych. We wnętrzu zastosowano tapicerkę ze skóry syntetycznej w kolorach Ammonite Sand lub Dark Forest, a opcjonalnie dostępna jest też czarna skóra syntetyczna z perforacją i czerwonymi przeszyciami. LBX Elegant kosztuje od 167 900 zł w wersji z napędem na przód oraz od 177 900 zł z napędem E-Four. Wersja Emotion ma z kolei dwukolorowe malowanie nadwozia, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, 18-calowe felgi z maszynowym wykończeniem, tapicerkę ze skóry syntetycznej z perforacją i czerwonymi przeszyciami. Ta odmiana kosztuje od 171 900 zł z napędem na przód oraz od 181 900 zł z napędem E-Four.

Lexus LBX

Komfortowe elementy wyposażenia

Zarówno w Elegant jak i Emotion standardem jest dodatkowe ogrzewanie, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele typu Sporty, fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, a fotel pasażera regulowany jest na wysokość. Auto ma czujniki deszczu i zmierzchu, czujniki parkowania, kamerę cofania ze spryskiwaczem, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz jednokolorowe oświetlenie nastrojowe ambient. Pakiet systemów bezpieczeństwa w LBX Elegant i LBX Emotion zawiera również system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), system monitorowania kierowcy (PCS+D), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji oraz tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania (FHL). Do obu wersji można zamówić pakiet Tech (12 000 zł), który obejmuje 12,3-calowy wirtualny kokpit, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, system nanoe X, inteligentny kluczyk oraz po dwa wejścia USB z przodu i z tyłu kabiny.

Lexus LBX w wersjach Relax i Cool

Wersje Relax i Cool oferują jeszcze wyższy poziom wyposażenia. We wnętrzu Relax znajdziemy tapicerkę z naturalnej skóry półanilinowej w kolorach Black lub Saddle Tan. Można wybrać jeden z dziewięciu jednobarwnych lakierów nadwozia, a 18-calowym felgom nadano połysk. Relax z napędem na koła przednie kosztuje od 188 900 zł, a z napędem E-Four od 198 900 zł. Odmiana Cool ma bardziej dynamiczny charakter, który z zewnątrz podkreśla dwukolorowe malowanie nadwozia (osiem wariantów do wyboru), przyciemniane szyby tylne oraz maszynowo wykończone 18-calowe felgi aluminiowe, a do wykończenia tapicerki zastosowano zamsz Ultrasuede w kolorystyce Black & Dark Grey z przeszyciami Copper. LBX Cool z napędem na przód został wyceniony na 192 900 zł, a z napędem E-Four 202 900 zł.

Lexus LBX

Atrakcyjne pakiety za dopłata

Wyposażenie modeli Relax i Cool obejmuje wszystkie elementy z poziomu Elegant lub Emotion z pakietem Tech i zawiera także oświetlenie ambientowe w 50 barwach. Do obu wersji można zamówić pakiet Premium (5 000 zł), który obejmuje adaptacyjne reflektory Full LED L-Shape (AHS), LED-owe światła przeciwmgielne oraz funkcję doświetlania zakrętów. Wyposażenie odmian Relax i Cool można poszerzyć także o pakiet Advanced, w skład którego wchodzi 13-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson, system aktywnej kontroli dźwięku (ANC), system kamer panoramicznych z widokiem 360 stopni dookoła samochodu, asystent wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) oraz kolorowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie i haptyczne przyciski na kole kierownicy.

Limitowana wersja Original Edition

Original Edition to limitowana wersja LBX-a która bazuje na wersji Cool z pakietami Premium i Advanced, ale bez 13-głośnikowego systemu audio premium Mark Levinson. Original Edition wyróżnia się specjalnym ciemnymi, matowymi, 18-calowymi felgami, dodatkowymi listwami zderzaków, tapicerką Ultrasuede połączoną ze skórą naturalną oraz grafitowymi przeszyciami. Wersja ta będzie dostępna w czarnym lakierze lub w trzech dwukolorowych wariantach – Sonic Chrome, Sonic Copper oraz Dark Blue, które połączono z czarnym kontrastującym dachem. LBX Original Edition kosztuje od 209 900 zł w wersji z napędem na przód oraz 219 900 zł z napędem E-Four. Liczba egzemplarzy wersji specjalnej jest ograniczona.

Czytaj też:
Do Rajdu Dakar dołącza... Dacia. Za kierownicą zasiądzie prawdziwa legenda
Czytaj też:
Startują rezerwacje online nowej Toyoty Yaris. Znamy cennik bestsellera

Źródło: Lexus