Peugeot 208 po face liftingu. Zaskakuje stylem, sposobem obsługi i nowymi napędami

Peugeot 208 po face liftingu. Zaskakuje stylem, sposobem obsługi i nowymi napędami

Peugeot 208 po face liftingu
Peugeot 208 po face liftingu Źródło:Peugeot
Peugeot 208 to najlepiej sprzedający się samochód w Europie w 2022 roku. Model po liftingu dostępny będzie z mocniejszym elektrycznym napędem gwarantującym zasięg do 400 km. To nie wszystkie nowości jakie zaoferuje odświeżona 208-ka.

Peugeota 208 zadebiutował w 2019 roku. Już niespełna trzy lata od rozpoczęcia produkcji sprzedano prawie 1 000 000 egzemplarzy tego modelu na całym świecie. W latach 2021 i 2022 208-ka była najczęściej kupowanym samochodem w Europie we wszystkich segmentach łącznie. To sukces będący w dużej mierze zasługą wersji spalinowych, ale nie tylko. W 2022 roku e-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie.

Odświeżona stylistyka

Nowa sygnatura świetlna, wprowadzona najpierw w nowym Peugeocie 508, a następnie w nowym 2008, pojawia się także w e-208. Charakterystycznym elementem nowego układu świateł są trzy długie, pionowe listwy świetlne przypominające ślad pazurów. Zostały dodatkowo wyeksponowane poprzez wbudowanie ich w błyszczące czarne wstawki zderzaków. Są przesunięte na boki samochodu i nadają autu bardziej stabilny wygląd wizualnie je poszerzając.

Nowa wzór oświetlenia pojawi się we wszystkich wersjach modelu 208. W GT jest jeszcze mocniej wyeksponowany. Spektakularny wygląd trzech śladów pazurów został wzmocniony poprzez dodanie trzech niezależnych modułów świateł full LED. Wszystkie wersje nowej 208-ki otrzymały nowy przód. Jej symbolem jest nowe logo marki umieszczone na samym środku. Nowy grill ma wzór w kolorze nadwozia, który sprawia, że wtapia się w powierzchnię zderzaków. Obie części nie są oddzielone, lecz tworzą całość z korzyścią dla wrażenia solidności, nowoczesności i wydajności.

Nowy wzór lamp z tyłu

Z tyłu zachowano trzy pazury, ale obecnie mają poziomy układ. Trzy eleganckie listwy LED przedłużają czarny panel bagażnika i wzmacniają wrażenie stabilności, gdy patrzymy na auto z tyłu. Poszerzają je też optycznie. W wersji GT światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED.

Żywe kolory nadwozia i nowe felgi

Peugeot e-208 jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia: Żółty Agueda, Szary Selenium, Szary Artense, Czarny Perla Nera, Biały Banquise, Czerwony Elixir i Niebieski Vertigo. We wszystkich wersjach modelu, niezależnie od koloru nadwozia, lusterka są pokryte czarnym błyszczącym lakierem. W wersji GT w standardzie pojawiają się również czarne błyszczące nadkola, a w opcji czarny dach. Nowy model e-208, który został wyposażony w kilka rodzajów nowych obręczy kół ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali i 17 cali.

Nowe wzory tapicerek

We wszystkich wersjach modelu pojawiają się nowe, wyrafinowane i eleganckie tapicerki siedzeń, m. in. nowa tapicerka z czarnej Alcantary z przeszyciami w zielonym kolorze Adamite, dostępna w opcji w wersji GT. Wersja GT zwraca uwagę wyjątkowo starannym wykończeniem detali i obiciem deski rozdzielczej oraz podłokietników z eleganckimi przeszyciami również w zielonym kolorze.

Zmieniony Peugeot i-Cockpit

Peugeot i-Cockpit został wprowadzony już w pierwszej generacji modelu 208. Obecnie jest jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Zespół zegarów, umieszczony idealnie na wysokości wzroku kierowcy, tuż nad kierownicą, jest w wersjach ALLURE i GT w pełni cyfrowy. Jego duży 10-calowy panel cyfrowy zyskał nowy wygląd, a w wersji GT posiada wyświetlacz 3D montowany w standardzie. Kierowca może dostosować kolor oraz układ i kolejność wyświetlanych informacji zgodnie ze swoimi upodobaniami. W wersji ACTIVE nowego 208 zespół zegarów pozostaje analogowy, z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 3,5-cala. Duży, 10-calowy centralny ekran dotykowy jest obecnie montowany w standardzie we wszystkich nowych wersjach nowego 208, podczas gdy poprzednio w dwóch pierwszych poziomach wyposażenia był to ekran 7-calowy. Ten interfejs umożliwia bezproblemową obsługę systemów informacyjno-rozrywkowych i-Connect i i-Connect Advanced najnowszej generacji. W wersjach ALLURE i GT centralny ekran jest wykonany w technologii HD. Przełączniki klawiszowe pod centralnym ekranem zostały we wszystkich wersjach zachowane, aby zapewnić szybki dostęp do kluczowych funkcji.

Nadal z małą kierownicą

Kompaktowa kierownica, będąca sercem Peugeot i-Cockpit, jest opatrzona nowym logo Peugeot, umieszczonym centralnie, a dolną część obręczy w niektórych wersjach zdobi ponadto nowy znak GT. Zostały na niej zgrupowane przyciski sterowania systemem multimedialnym (źródła audio, telefon) oraz regulacji głośności i funkcji poleceń głosowych.

Użytkownicy 208 GT mają do wyboru osiem różnych kolorów oświetlenia ambientowego, w tym kilka całkowicie nowych. Kolory te są obecnie zsynchronizowane z kolorem centralnego ekranu dotykowego, a w niektórych sytuacjach zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy.

208 po lifcie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest wyposażony w nową, bardziej ergonomiczną gałkę dźwigni zmiany przełożeń. Wersje z automatyczną skrzynią biegów zachowują elegancką i praktyczną dźwignię niewielkich rozmiarów, która została wprowadzona wiosną 2022 roku.

Elektryczny wariant z zasięgiem o 400 km

Zmodernizowany e-208 jest oferowany ze 100 proc. elektrycznym napędem o mocy 156 KM, współpracującym z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 51 kWh i zapewniającym 400 km zasięgu (w cyklu mieszanym WLTP). Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW, a w opcji — proc. wynoszą: mniej niż 30 minut z terminala publicznego (100 kW), 4 godziny 40 minut z terminala typu WallBox (7,4 kW) i 11 godzin 10 minut ze wzmocnionego gniazdka domowego (3,2 kW).

Teraz z miękką hybrydą

Peugeot proponuje klientom 208 do wyboru dwa nowe hybrydowe zespoły napędowe HYBRID 48 V, składające się z silnika benzynowego PureTech najnowszej generacji o mocy 100 KM lub 136 KM, współpracującego z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i niższe nawet o 15 proc. zużycie paliwa.

Nadal klasyczne benzyniaki

Gama jednostek napędowych nowej 208-ki obejmuje także dwa silniki benzynowe: PureTech 75 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 5-stopniową manualną skrzynią biegów oraz PureTech 100 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.

Nowe multimedia z dostępem do internetu

Zmodernizowany 208 jest obecnie oferowany w standardzie z systemem Peugeot i-Connect z możliwością wyposażenia każdej wersji w system i-Connect®Advanced, dostępny w opcji. Obydwa systemy są obsługiwane za pośrednictwem bardzo przyjaznego dla użytkownika wielookienkowego centralnego 10-calowego ekranu dotykowego wysokiej rozdzielczości z widżetami lub skrótami, dającego się łatwo spersonalizować, który działa jak w smartfonie.

System i-Connect zapewnia pełną łączność z otoczeniem dzięki funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu (Apple CarPlay/Android Auto). Wrażenie potęguje połączenie Peugeot i-Connect Advanced z wydajnym i skutecznym systemem nawigacji TomTom z dostępem do internetu. Dla zapewnienia optymalnej czytelności mapa jest wyświetlana na całej powierzchni 10-calowego ekranu. Aktualizacje systemu odbywają się w trybie over the air.

Odświeżony 208 w wersjach ALLURE i GT jest teraz wyposażony w standardzie w trzy porty USB-C (dwa z przodu i jeden z tyłu) oraz port USB-A (z tyłu). W wersji ALLURE może być wyposażony w opcji w ładowarkę indukcyjną do smartfonów o mocy 15 W (poprzednio 5 W). W GT jest ona montowana w standardzie.

Wysokiej rozdzielczości kamery wspomagania parkowania

Przednie i tylne kamery wspomagania parkowania w zmodernizowanym 208 generują teraz obraz w wysokiej rozdzielczości. W zależności od wersji dostępna jest teraz w opcji nowa kamera przednia o wysokiej rozdzielczości (połączona z funkcją monitorowania martwego pola), umożliwiająca odtwarzanie 360-stopniowego obrazu najbliższego otoczenia samochodu. To cenne udogodnienie podczas manewrów parkowania.

Szeroka gama systemów wspomagania prowadzenia

Oprócz nowych kamer kamery wspomagania parkowania (wyższej rozdzielczości) zmodernizowany 208 oferuje szereg funkcji ułatwiających prowadzenie samochodu i zwiększających bezpieczeństwo m.in.:: aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, aktywne wspomaganie nagłego hamowania z ostrzeganiem o ryzyku kolizji, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/godz., rozszerzony system rozpoznawania i wyświetlania na cyfrowym zespole zegarów następujących znaków drogowych (oprócz standardowego rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości): stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania, system aktywnego monitorowania pasa ruchu lub linii pobocza z funkcją korygowania toru jazdy oraz układ wykrywania zmęczenia kierowcy reagujący alertem na objawy przedłużającego się spadku czujności przy prędkościach powyżej 65 km/h na podstawie analizy mikroruchów kierownicy.

Zakup Peugeota 208 także przez internet

Klienci mają możliwość przeprowadzenia w pełni cyfrowego zamówienia nowych wersji Peugeota 208 na stronie marki. Za pomocą smartfona, tabletu lub komputera klient może zamówić nowy samochód i złożyć wniosek o jego finansowanie. Akumulator nowego e-208 jest objęty 8-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 tys. km.

Uproszczona gama wersji wyposażeniowych

Odświeżony Peugeot 208 trafi do sprzedaży w listopadzie 2023 roku. Aby ułatwić klientom wybór, gama 208 została uproszczona do trzech wersji:

  • ACTIVE: nowa sygnatura świetlna z pionowym motywem trzech pazurów z przodu i z trzema poziomymi światłami LED z tyłu, ręczna klimatyzacja, elektrycznie podnoszone przednie i tylne szyby, elektrycznie sterowane lusterka boczne, Peugeot i-COCKPIT z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym, port USB-C z przodu.
  • ALLURE: wyposażenie jak w ACTIVE + 16-calowe felgi „NOMA”, grill w kolorze nadwozia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem, elektrycznie składane boczne lusterka, PEUGEOT i-Cockpit® z 10-calowym cyfrowym zespołem zegarów i 10-calowym centralnym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, system informacyjno-rozrywkowy Peugeot i-Connect® z pełną łącznością ze smartfonem, 2 porty UBS-C z przodu, 1 port USB-C i 1 port USB-A z tyłu.
  • GT: wyposażenie jak w ALLURE + reflektory Full LED, kamera parkowania o wysokiej rozdzielczości, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, oświetlenie wnętrza z możliwością personalizacji, 10-calowy cyfrowy zespół zegarów z wyświetlaniem 3D, elektrycznie składane lusterka boczne z oświetleniem powitalnym, nakładki nadkoli w czarnym błyszczącym kolorze, oznaczenie GT.

Czytaj też:
Ma niepowtarzalny styl. Ale, czy fajnie jeździ?
Czytaj też:
Pakujemy auto na urlop. Jak zmieścić wakacyjny bagaż?

Galeria:
Peugeot 208 po face liftingu
Źródło: Peugeot