Co piąte auto kupowane przez Polaków jest naprawdę drogie

Co piąte auto kupowane przez Polaków jest naprawdę drogie

Salon samochodowy Lexusa
Salon samochodowy Lexusa Źródło:Lexus
Już 22 proc. samochodów kupowanych w Polsce to auta z wyższej półki. Jak pokazują statystyki, rodacy nie oszczędzają na autach.

Sprzedaż samochodów z segmentu premium, czyli tego określanego mianem najwyższej półki, utrzymuje się w Polsce na wysokim poziomi, jak informuje prowadzący stosowne statystyki Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Jak czytamy, w czerwcu 2023 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 9 961 nowych samochodów klasy premium, o 4,49 proc. więcej niż w maju bieżącego roku i o 18,51 proc. więcej w zestawieniu z czerwcem ubiegłego roku.

Udział segmentu premium w rynku nowych aut osobowych wyniósł w czerwcu 22,6 proc. Łącznie w I połowie 2023 roku w naszym kraju zarejestrowane zostały 53 963 nowe samochody z wyższej półki, o 14,39 proc. (6 787 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022.

Audi mocno w górę

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w okresie styczeń-czerwiec 2023 roku utrzymało Audi. Wynik producenta z Ingolstadt na polskim rynku to 12 778 zarejestrowanych aut, o 36,34 proc. więcej niż w I półroczu 2022 roku. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w okresie styczeń-czerwiec 2023 roku najlepiej sprzedawał się model A3. Na drugiej pozycji znalazło się Audi Q3, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q5.

Rezultaty osiągnięte przez Audi w i półroczu 2023 roku warte są zauważenia. Marka ta w ostatnich latach częściej osiągała bowiem wyniki poniżej swoich konkurentów – BMW i Mercedesa-Benza. Od początku tego roku wysforowała się jednak na pierwszą pozycję w segmencie premium i – jak na razie – skutecznie walczy o jej utrzymanie.

BMW i Mercedes-Benz za Audi

Na drugiej pozycji na koniec czerwca 2023 roku było BMW. W ciągu sześciu miesięcy 2023 roku klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 11 661 nowych samochodów, co jest rezultatem o 5,69 proc. mniejszym niż w takim samym okresie roku 2022. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w okresie styczeń-czerwiec 2023 roku to: X, model serii 3 oraz X5. Jak zauważa IBRM Samar, wyniki BMW zarówno w trendzie krótko, średnio i długoterminowym są gorsze niż rok wcześniej.

Na trzecim miejscu na koniec czerwca był Mercedes-Benz. W I półroczu 2023 roku klienci kupili i zarejestrowali 8 970 samochodów tej marki, o 19,54 proc. mniej. W gamie marki zwycięska na koniec czerwca 2023 roku okazała się Klasa GLC, przed Klasą CLA oraz Klasą A.

Czwarte Volvo, duży wzrost Lexusa

Tuż za podium tradycyjnie już uplasowało się Volvo. W okresie od stycznia do czerwca 2023 r. klienci kupili i zarejestrowali 6 683 samochody tej marki, o 13,06 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Nadal bardzo dużą dynamiką sprzedaży może pochwalić się Lexus, marka która nie kryje swoich ambicji zajęcia w przyszłości czwartej pozycji w rankingu rejestracji aut klasy premium w Polsce. W I półroczu 2023 roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 5 615 samochodów tej marki, o 161,77 proc. więcej rok do roku. W ciągu sześciu miesięcy tego roku w gamie japońskiego producenta najlepiej sprzedawał się model NX, przed RX oraz UX.

W pierwszej dziesiątce zestawienia aut klasy premium największą stratę na koniec czerwca 2023 roku zanotowała, zajmująca dziesiątą pozycję, Alfa Romeo. Z kolei największym wzrostem procentowym w tym gronie może pochwalić się – pozycjonowana na szóstym miejscu – Tesla (plus 365,26 proc.).

Czytaj też:
Co trzeba sprawdzić przed zakupem używanego samochodu?
Czytaj też:
Oto samochody, które najbardziej kochają Polacy

Źródło: IBRM Samar