Jak czytamy, w 2023 roku spółka Enefit wprowadziła na polski rynek markę Enefit Volt, która od 2020 roku zarządza publiczną siecią ładowarek w Estonii oraz na Litwie i Łotwie. Od kilku miesięcy spółka pracuje nad wdrożeniem tej usługi także i na polskim rynku, czego efektem jest przejęcie od Tauron Dystrybucja infrastruktury stacji ładowania w Bielsku-Białej i Zabrzu.
– Pojazdów z napędem elektrycznym w Polsce szybko przybywa. Pod koniec maja 2023 r. po polskich drogach jeździło ich już ponad 76 tys., co zwiększa zapotrzebowanie na stacje ładujące. Kiedy w tym roku ogłaszaliśmy wejście na polski rynek naszej nowej usługi Enefit Volt, zapowiedzieliśmy także włączenie się w budowę publicznej sieci ładowarek. Teraz, dzięki współpracy z Tauron Dystrybucja, będziemy mogli udostępnić mieszkańcom Bielska-Białej i Zabrza kilkadziesiąt punków ładowania – mówi Maciej Kowalski, prezes zarządu Enefit w Polsce.
Na początek Śląsk
W najbliższych tygodniach spółka planuje uruchomić na Śląsku łącznie 68 ładowarek – 46 urządzeń w Zabrzu, a także 22 ładowarek w Bielsku-Białej. Wszystkie stacje będą zasilane zieloną energią i umożliwią ładowanie różnych rodzajów samochodów z napędem elektrycznym, w tym samochodów typu PHEV. Infrastruktura została wybudowana przez firmę Tauron Dystrybucja w ramach tzw. mechanizmu interwencyjnego. Nowelizacja ustawy o elektromobilności nałożyła na spółki dystrybucyjne ograniczenia w świadczeniu tego typu usług, w związku z czym Tauron Dystrybucja na drodze przetargu wyłonił docelowego operatora infrastruktury w obu miastach.
Enefit poszukuje obecnie nowych lokalizacji pod budowę sieci publicznych ładowarek. Firma planuje w ciągu najbliższych czterech lat zarządzać w Polsce siecią 2500 urządzeń.
Czytaj też:
To będzie Volvo, które zmieni polskie drogi. Spektakularny debiut EX30Czytaj też:
Start rezerwacji online nowej Toyoty C-HR. Dwie limitowane i topowe wersje na początekCzytaj też:
Całkowicie nowy Hyundai Santa Fe. Design radykalnie odmieniony