Chińska Omoda 5 przybywa do Europy. Wkrótce w Polsce

Chińska Omoda 5 przybywa do Europy. Wkrótce w Polsce

Omoda 5
Omoda 5 Źródło: Omoda
Pierwsza partia samochodów chińskiej marki drogą morską dotarła do Europy. Czy Omoda odmieni Stary Kontynent, w tym Polskę?

28 kwietnia, po podpisaniu dokumentu o współpracy i ceremonii w globalnej centrali Omoda, 51 egzemplarzy modelu Omoda 5 rozdzielono do 17 kontenerów i wysłano z portu Wuhu. Tak oficjalnie rozpoczęła się dostawa pierwszej partii zamówień z europejskiego regionu.

Frachtowiec Avera przybił do portu Las Palmas w Hiszpanii, dostarczając pierwszą partię samochodów Omoda 5 na Stary Kontynent. Następnie rozpoczęły się procedury rejestracyjne.

Omoda staje się globalna

Model Omoda 5 został zaprojektowany od samego początku z myślą o globalnym rynku. Ten pojazd koncentruje się na doskonaleniu scenariuszy jazdy. Ze swoją futurystyczną estetyką i zgodnością z pięciogwiazdkowymi światowymi standardami bezpieczeństwa Omoda 5 zyskała znaczącą popularność wśród użytkowników na całym świecie, osiągając dobre wyniki sprzedaży w Meksyku, Turcji, Australii, Izraelu i na Bliskim Wschodzie. Od chwili zeszłorocznej premiery sprzedano już ponad 80 tys. sztuk, a do końca roku sprzedaż ma przekroczyć 200 tys. egzemplarzy.

Zaangażowani w przyszłość

Od wstępnego planu opracowanego 7 lat temu do przygotowań do rynkowego debiutu – wejście firmy Omoda do branży motoryzacyjnej było długą podróżą.

W trakcie produkcji i dostawy są już zamówienia na rynki takie jak Hiszpania oraz Włochy. Przewiduje się, że oficjalna premiera w regionie europejskim nastąpi w czwartym kwartale tego roku. Do tej pory zaprezentowana zostanie również elektryczna wersja modelu Omoda 5 z co najmniej dwiema dostępnymi odmianami, przyczyniając się do rozwoju w europejskim regionie gospodarki „dual carbon”(odniesienie do chińskiej gospodarki i planów osiągnięcia szczytowej emisji CO2 przed 2030 rokiem i zerowej emisji CO2 do 2060 roku).

Omoda wykorzystuje swój crossoverowy styl, by poszerzyć bazę klientów. We wrześniu użytkowników czeka globalne wydarzenie, które przybliży najnowszy inteligentny ekosystem oraz produkty uzupełniające.

Omoda, spółka zależna Chery Group, jest pierwszą marką przeznaczoną na globalny rynek. W publicznej komunikacji Omoda formuje swoją tożsamość jako niezależna marka samochodowa. Prezentuje mapę drogową produktu zaprojektowaną w taki sposób, aby rezonować z preferencjami młodszego pokolenia.

Czytaj też:
Europejscy producenci muszą obniżyć koszty produkcji elektryków, by walczyć z chińską „inwazją”
Czytaj też:
Chińczycy całkowicie zmienią europejski rynek motoryzacyjny. To będzie wstrząs

Opracował:
Źródło: Omoda