To najdziwniejsza nazwa samochodu. Honda przebiła Toyotę swoim nowym autem

To najdziwniejsza nazwa samochodu. Honda przebiła Toyotę swoim nowym autem

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1Źródło:Honda
Dotąd wydawało nam się, że najdziwniejszą nazwą nowego samochodu jest bZ4X. To elektryk Toyoty. Jednak Honda postanowiła przebić krajana. Jej nowy model (również elektryk) nazywa się e:Ny1. Co o nim wiemy? Właściwie wszystko. Oto szczegóły.

Jak informuje Honda, w pełni elektryczny e:Ny1 to dynamiczny, stylowy i niezwykle praktyczny SUV segmentu B, skierowany do młodszych nabywców. Ocenić dynamiki nie możemy, styl pozostawiamy waszej ocenie. Niezwykła praktyczność wydaje się najbardziej wiarygodną częścią komunikatu Hondy.

Nowa Honda e:Ny1 to drugi, w pełni elektryczny pojazd marki na rynku europejskim, łączący nowe podejście do projektowania z nową jakością wnętrza i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Efektem jest samochód rodzinny.

Honda e:Ny1

Model e:Ny1 wykorzystuje nowo opracowaną przez Hondę platformę e:N Architecture F z silnikiem elektrycznym napędzającym przednią oś, która będzie wykorzystywana w globalnej gamie pojazdów elektrycznych segmentu B. Najnowszy system kontroli akumulatora opracowany przez markę, zapewnia zasięg WLTP wynoszący 412 km, a szybkie ładowanie od 10 do 80 proc. trwa około 45 minut. Kompaktowa architektura pozwoliła również na większą swobodę w rozplanowaniu wszystkich komponentów, umieszczonych nad przednią osią.

Honda e:Ny1

Elektryczna Honda e:Ny1 ma wygładzone linie stylistyczne. Reflektory wkomponowano w przód pojazdu, w którym umieszczono także obrotowy panel, zapewniający dostęp do gniazda ładowania samochodu. Zintegrowane oświetlenie tylne połączone jest z listwą LED, biegnącą przez całą szerokość klapy bagażnika, a w gamie lakierów znalazł się nowy, wzrok o nazwie Aqua Topaz.

Model debiutuje z nową identyfikacją wizualną, stworzoną dla pojazdów elektrycznych. Biały emblemat "H" z przodu staje się – wraz ze zmienionym krojem czcionki w nazwie marki z tyłu – nowym symbolem elektryfikacji Hondy.

Dzięki umieszczeniu akumulatora pod podłogą, wnętrze jest przestronne i zapewnia wygodę wszystkim pasażerom. Wysokiej jakości materiały i fotele nadają wnętrzu luksusowy klimat. Zestaw wskaźników cyfrowych i duży, centralny ekran dotykowy obsługują szeroką gamę zaawansowanych funkcji, które zapewniają pasażerom łączność i dostęp do informacji podczas jazdy.

Systemy i wymiary

Honda e:Ny1

Honda e:Ny1 jest najnowszym modelem elektrycznym, wyposażonym standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa Honda Sensing.

Korzystający ze specjalnie zaprojektowanej platformy, e:Ny1 ma wymiary zbliżone do HR-V: 1584 mm wysokości, 1790 mm szerokości i 4387 mm długości, przy rozstawie osi wynoszącym 2607 mm. Nowe, 18-calowe felgi aluminiowe są standardem w całej gamie.

W momencie premiery klienci będą mieli do wyboru pięć kolorów – Platinum White, Crystal Black, Urban Grey, Vermilion Red oraz zupełnie nowy lakier Aqua Topaz.

Stan naładowania widoczny natychmiastowo

Honda e:Ny1

Model e:Ny1 ma wskaźnik, który ułatwi kierowcom śledzenie postępów ładowania, nawet z dalszej odległości. Czarna linia, biegnąca na całej szerokości górnej części gniazda ładowania podświetla się w chwili użytkowania, dzięki czemu aktualny stan naładowania jest widoczny już na pierwszy rzut oka. Podczas procesu zasilania, poziomy pasek pod linią maski delikatnie pulsuje zarówno z lewej, jak i z prawej strony, imitując cyfrowy puls, zaś po zakończeniu obszar pozostaje podświetlony, wskazując, że akumulator jest pełen. Dodatkowo wskaźnik sygnalizuje na czerwono wykrycie błędu ładowania, a po zakończeniu ładowania i odłączeniu przewodu, samochód „mruga” na pożegnanie.

Praktyczne wnętrze elektryka

Auto ma panoramiczny dach. We wnętrzu e:Ny1 postarano się o rozwiązania przewyższające inne SUV-y z segmentu B. Kabina ma delikatne oświetlenie oraz fotele o zmienionej konstrukcji z grubszą wyściółką i poprawionym podparciem. Ze względu na obniżoną deskę rozdzielczą, kierowca zyskuje zwiększony obszar pola widzenia.

Honda e:Ny1

Jako priorytety przyjęto dobrą widoczność i funkcjonalność wnętrza, czego przykładem jest nowa konsola środkowa z prostym układem przycisków do zmiany biegów: Drive, Park i Neutral. Są one zintegrowane z przełącznikiem elektrycznego hamulca postojowego; wszystkie znajdują się w zasięgu ręki kierowcy, podobnie jak ładowarka indukcyjna do smartfona.

Na środku deski rozdzielczej dominuje duży, 15,1-calowy ekran dotykowy, który zapewnia dostęp do funkcji informacyjno-rozrywkowych za pośrednictwem nowego, podzielonego na „strefy" interfejsu, zaprojektowanego specjalnie dla nowego modelu. Ekran współdziała z 10,25-calowym zestawem wskaźników cyfrowych.

Wnętrze w wersji Advance wyróżnia się eleganckimi przeszyciami o unikatowym wzorze. Kolor tapicerki jest czarny lub jasnoszary, w zależności od koloru nadwozia, natomiast fotele w wersji Elegance dostępne są wyłącznie w kolorze czarnym.

Opracowany przez Hondę inteligentny system rozprowadzania powietrza, który po raz pierwszy zadebiutował w modelu HR-V, kieruje powietrze z dala od pasażerów, chroniąc ich przed gorącem i chłodem emitowanym przez szyby boczne. System kieruje strumień powietrza na szyby boczne i podsufitkę pojazdu, tworząc wir, który zapobiega wydmuchiwaniu powietrza bezpośrednio na pasażerów. Ponadto system ten może być zastosowany razem z funkcją nawiewu przez standardowe wyloty powietrza, lub bez nich.

W panoramicznym dachu (wersja Advance) wykorzystano, po raz pierwszy w Hondzie, szkło z filtrem – wysoce zaawansowany materiał pokryty mikroskopijną powłoką, poprawiającą efektywność termiczną, a także blokującą przenikanie promieniowania podczerwonego i ultrafioletowego.

Walory praktyczne i rozplanowanie

Honda e:Ny1

Akumulator został umieszczony pod podłogą, zwiększając tym samym przestrzeń w kabinie, z kolei tylne zawieszenie z belką skrętną, które zajmuje mniej miejsca niż sprężyny śrubowe, przyczynia się do wzrostu przestrzeni ładunkowej (+10 proc. w porównaniu z HR-V).

Zadbano o ułatwiony dostęp do ładunku, dzięki niskiemu progowi załadunkowemu i płaskiej podłodze bagażnika. Przy uniesionych, tylnych siedzeniach, e:Ny1 dysponuje pojemnością bagażnika wynoszącą 361 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do 801 litrów do linii okien, a przy załadowaniu po dach do 1176 litrów (dane dla wersji Elegance).

System umożliwia prostą integrację z aplikacjami innych firm, w tym bezprzewodowego Apple Car Play i przewodowego Android Auto, natomiast samochodowy punkt dostępu wi-fi pozwala wszystkim pasażerom na wygodne korzystanie z sieci i pozostanie w kontakcie podczas jazdy. Ponadto bezprzewodowe aktualizacje w nowym e:Ny1 gwarantują stały dostęp do najnowszego oprogramowania wszystkich funkcji i aplikacji.

Osiągi elektryka

Honda e:Ny1

Na platformie F ulokowano przemyślany układ napędowy typu „trzy w jednym”, na który składa się jednostka napędowa, silnik elektryczny i przekładnia, a jego łączna masa to 77,4 kg (z olejem) nad przednią osią. Silnik o mocy 204 KM ma sprawność na poziomie 92 proc., co oznacza, że generuje 310 Nm momentu obrotowego (2 788 Nm na kołach), dzięki czemu samochód rozpędza się od zera do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 160 km/h. Kontrolę temperatury realizuje układ chłodzenia cieczą. Model e:Ny1 jest o ponad 100 kg lżejszy od niektórych europejskich konkurentów.

Honda e:Ny1

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 68,9 kWh, umieszczony pod podłogą e:Ny1, zapewnia zasięg do 412 km. Pozwala on na szybkie ładowanie za pomocą ładowarki prądu stałego i złącza CCS od 10 do 80 proc. pojemności w około 45 minut. Metoda ta pozwala również na doładowanie, zwiększające zasięg o 100 km, w 11 minut. Przy użyciu standardowej, domowej ładowarki prądu przemiennego, naładowanie od 10 do 80 proc. całkowitej pojemności można osiągnąć w ciągu 6 godzin.

Czytaj też:
Jednoślady wciąż na liście zakupów Polaków. Przybywa ich sporo
Czytaj też:
Rynkowy debiut nowej Hondy CR-V. Znamy ceny i wyposażenie

Galeria:
Honda e:Ny1