Nowe rajdówki od Ralliarta. Mitsubishi L200 będą się ścigać

Nowe rajdówki od Ralliarta. Mitsubishi L200 będą się ścigać

Rajdowe Mitsubishi L200
Rajdowe Mitsubishi L200 Źródło:Mitsubishi
Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, że zespół Mitsubishi Ralliart, któremu firma zapewnia wsparcie techniczne, weźmie udział w rajdzie Asia Cross Country Rally (dalej: AXCR). Rajd odbędzie się w sierpniu tego roku na trasie z Tajlandii do Laosu. W rajdzie wystartują samochody bazujące na najnowszym modelu L200/Triton, zaprezentowanym ostatnio w Bangkoku w Tajlandii.

Nowy L200/Triton został w pełni przeprojektowany i znacznie udoskonalony. Samochód rajdowy L200/Triton, który również został zmodyfikowany zgodnie z wymogami dopuszczającymi do AXCR, zapewnia lepsze osiągi niż model startujący w zeszłorocznym rajdzie. Poprawiono jego trwałość i niezawodność, a także udoskonalono stabilność i sportową charakterystykę prowadzenia, moc i szybkość reakcji w pełnym zakresie prędkości oraz zdolność do radzenia sobie w trudnych warunkach drogowych, takich jak błotniste drogi.

Zespół Mitsubishi Ralliart wystartuje w AXCR 2023 trzema samochodami prowadzonymi przez Chayapona Yothę (Tajlandia), mistrza ubiegłorocznego AXCR; Rifata Sungkara (Indonezja), który w ubiegłym roku zajął 5 miejsce w klasyfikacji generalnej; oraz Katsuhiko Taguchiego (Japonia), który wygrał Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku w 1999 i 2010 roku.

Rajdowe Mitsubishi L200

Ciągły rozwój, na bierząco

Dyrektor zespołu Hiroshi Masuoka i inżynierowie Mitsubishi Motors będą współpracować z załogą, towarzysząc jej przez cały rajd w samochodzie Delica D:5, minivanie o właściwościach jezdnych SUV-a i komforcie MPV. Ich zadaniem będzie analizowanie warunków rywalizacji podczas odcinków specjalnych i formułowanie strategii oraz zapewnianie wsparcia technicznego w parku serwisowym.

Rajdowe Mitsubishi L200

– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mogli przeciwstawić konkurencji najnowszego L200/Tritona, który został w pełni przeprojektowany i znacznie ewoluował we wszystkich aspektach – mówi Hiroshi Masuoki, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. – Przygotowane do rajdu L200/Tritony przejechały ponad 2000 km testów wytrzymałościowych w Japonii i Tajlandii bez większych problemów, a my mamy pewność, że ich osiągi są znacznie wyższe, niż modelu, który startował w zeszłym roku. Lepiej radzą sobie na płaskich szutrowych szybkich drogach, ale również na błotnistych odcinkach, gdzie wymagana jest niska prędkość. Będziemy jechać trzema samochodami rajdowymi, z których każdy będzie walczył o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej i chcemy zająć mistrzowską pozycję na podium, aby odnieść kolejne zwycięstwo z rzędu.

Nowy rajdowy L200/Triton

Rajdowe Mitsubishi L200

Nowy rajdowy L200/Triton bazuje na tajlandzkim modelu Double Cab, zmodyfikowanym zgodnie z wymogami grupy T1 Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla zmodyfikowanych pojazdów terenowych. Samochód koncepcyjny, który został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku w marcu, miał srebrno-czarną kolorystykę, inspirowaną skałami lawy wypełnionymi skondensowaną energią, ale egzemplarze rajdowe AXCR będą wyróżniać się czerwono-czarnym motywem.

Podstawowe modyfikacje samochodu rajdowego L200/Triton obejmują klatkę bezpieczeństwa i osłonę zderzaka, a także elementy z włókna węglowego, w tym maskę, przednie i tylne drzwi oraz skrzynię ładunkową. Dzięki znacznemu zmniejszeniu masy wewnętrznych komponentów pojazdu, masa nadwozia nowego L200/Tritona jest równa masie poprzednika, mimo większego rozmiaru nadwozia. Nowe L200/Tritony otrzymały przednie i tylne zawieszenie dostosowane do rajdów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD zapewniający sportowe i stabilne prowadzenie, a jednocześnie pełną kontrolę. Zastosowanie lekkich felg aluminiowych i wąskich opon terenowych poprawiło prowadzenie na trudnych nawierzchniach, takich jak błoto, w porównaniu z zeszłorocznym samochodem rajdowym. Wyczynowe podwozie zostało wyposażone w przednie i tylne podwójne amortyzatory z tłumieniem dobicia.

Rajdowe Mitsubishi L200

Nowo opracowany silnik wysokoprężny turbo o pojemności 2,4 l został poddany modyfikacjom pod kątem zmniejszenia strat tarcia i redukcji masy. Zastosowano też nową turbosprężarkę w celu zwiększenia mocy w całym zakresie prędkości obrotowych. Odcinki specjalne AXCR obejmują przeprawy przez rzekę, więc poprawiono uszczelnienie każdego podzespołu, dodano też snorkel i wyprowadzenie wydechu, aby poradzić sobie z brodzeniem w wodzie.

Czytaj też:
Światowa premiera Mitsubishi L200 szóstej generacji. Z twarzy to „amerykanin”
Czytaj też:
Sojusz trzech marek – Renault, Nissana i Mitsubishi – zacznie działać na nowych zasadach

Opracował:
Źródło: Mitsubishi