Japończycy liczą zyski. Mazda potężnie rośnie w siłę

Japończycy liczą zyski. Mazda potężnie rośnie w siłę

Mazda CX-60
Mazda CX-60 Źródło:Mazda
W Europie japoński producent sprzedał w I kwartale 44 tys. samochodów, o 46 proc. więcej rok do roku. Dzięki temu udział w Mazdy w europejskim rynku wyniósł 1,1 proc., o 0,3 punktu proc. więcej w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku.

Wyniki sprzedaży Mazdy w Ameryce Północnej wzrosły o 58 proc. do 95 tys. samochodów. Na rodzimym dla Mazdy rynku w Japonii, sprzedaż wyniosła 42 tys. sztuk, co oznacza 70 proc. wzrostu w ujęciu rok do roku.

Wzrosty na każdym polu

W pierwszym kwartale obecnego roku fiskalnego, Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 7,3 mld euro, co oznacza 77 proc. wzrostu rok do roku. Przełożyło się to na zysk z działalności operacyjnej w wysokości 200 mln euro. Przychód netto w tym czasie wyniósł 248 mln euro.

Jak czytamy, pozytywne wyniki wprowadzonych do sprzedaży modeli, takich jak Mazda CX-60 w Europie oraz Mazda CX-90 w Ameryce Północnej, zachęciły producenta do prognozowania całorocznych wyników sprzedaży na poziomie 1,3 mln samochodów. Z tego 189 tys. egzemplarzy ma zostać dostarczonych klientom w Europie. Mazda prognozuje ponadto osiągnięcie sprzedaży netto w wysokości 32,4 mld euro, zysku operacyjnego w wysokości 1,3 mld euro i przychodów netto w wysokości 935 mln euro.

Japończycy zapowiedzieli jednocześnie kontynuowanie prac związanych z elektromobilnością, aby dostosować się do coraz bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących ochrony środowiska. Obejmują one m.in. nową Mazdę MX-30 R-EV, która zostanie wprowadzona na rynki europejskie jeszcze w tym roku, a także współpracę Mazdy z Panasonic Energy w zakresie akumulatorów trakcyjnych.

Czytaj też:
Chińczycy mają coraz większy udział w europejskim rynku motoryzacyjnym
Czytaj też:
Mazda CX-30 zmodernizowana. Użytkownicy będą zachwyceni zmianami

Opracował:
Źródło: Mazda