Jeśli macie ochotę na szczegółowy opis zmian, to znajdziecie go w tekście o RS 6 Avant Performance. Są bardzo podobne, właściwie identyczne, do tych, które zastosowano wobec siostrzanego modelu, będącego czterodrzwiowym coupé.
Moc i moment wyższe
W telegraficznym skrócie napiszemy tylko, że moc zwiększono o 30 KM, a moment obrotowy o 50 Nm. Oba te zwiększania zapewniają Audi RS 7 Performance szybszy sprint od 0 do 100 km/h. Teraz trwa on 3,4 sekundy.
Inżynierowie zastosowali większe turbosprężarki i podnieśli ciśnienie doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI.
Lżejsze auto, lżejsze hamulce
Uczynili też auto głośniejszym. Zmniejszono izolację pomiędzy komorą silnika, a wnętrzem i w tyle pojazdu. Samochód jest o 8 kilogramów lżejszy od wersji RS 7. Całkowita masa własna modelu to 2065 kg.
Podobnie jak w RS 6 Avant Performance, także i w tym aucie międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika w stosunku 40:60 z przewagą osi tylne. W przypadku wystąpienia poślizgu, wyższy moment obrotowy przekazywany jest automatycznie na oś o lepszej przyczepności – do 70 procent może przepływać na oś przednią i do 85 procent – na oś tylną.
Dedykowane opony i pakiety
Auto ma dedykowane felgi, dedykowane opony Continental „Sport Contact 7” 285/30 i dodatkowe pakiety kolorystyczne, w które można wyposażyć wnętrze, z dominacją koloru niebieskiego.
Pakiet RS Dynamic jest elementem standardowego wyposażenia modelu RS 7 Performance, a opcjonalnie dostępny jest pakiet RS Dynamic Plus. W nim podniesiono prędkość maksymalną do 305 km/h i zastosowano ceramiczny układ hamulcowy RS z zaciskami hamulcowymi w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim oraz tarczami przednimi o średnicy 440 mm i tylnymi o średnicy 370 mm. Waga ceramicznego układu hamulcowego RS jest o 34 kg mniejsza od standardowego.
Czytaj też:
Drogowa rakieta mocniejsza niż kiedykolwiek. Oto Audi RS 6 Avant PerformanceCzytaj też:
Prowadził samochód mimo czterech sądowych zakazów. Wpadł w ręce Grupy Speed
Audi RS 7 Performance