Torowe Maserati MCXtrema. Nowa wyścigowa bestia z trójzębem

Torowe Maserati MCXtrema. Nowa wyścigowa bestia z trójzębem

Maserati MCXtrema
Maserati MCXtrema Źródło: Maserati
Ekskluzywne wydarzenie The Quail każdego lata przyciąga na półwysep Monterey w Kalifornii koneserów i entuzjastów z całego świata, aby wspólnie celebrować wybitne motoryzacyjne wzornictwo oraz inżynierię. W miniony weekend impreza gościła premierę nowego dzieła Maserati – MCXtrema.

Maserati MCXtrema to prawdziwa bestia: zaprojektowana na tor wyścigowy i pozbawiona homologacji do jazdy po otwartych drogach, mająca moc 730 KM zamkniętą w zuchwałej karoserii.

Nowe pojazd spod znaku trójzęba to supersportowy samochód, który powstanie w limitowanej edycji zaledwie 62 egzemplarzy, przeznaczonych dla wybranej klienteli, niezwykle wymagającej zarówno pod względem osiągów, wyrafinowania stylistyki i luksusu, jak również pod względem ekstremalnych wrażeń z jazdy.

„Zabawka” na tor

Przedstawiony jako najmocniejszy samochód torowy marki z Modeny, Maserati MCXtrema w każdym aspekcie jest maszyną odważną. Skierowaną do purystycznych kolekcjonerów oraz lojalnych klientów marki, którzy chcą wzbogacić swój garaż o nową „zabawkę”, zdolną połykać kilometry najbardziej ekscytujących torów świata podczas prywatnych testów.

Najnowsza kreacja włoskiej marki to owoc kreatywnego i inżynieryjnego partnerstwa pomiędzy Centro Stile oraz zespołem inżynierów Maserati.

– Maserati MCXtrema zostało stworzone z myślą o zaoferowaniu niezwykle ekskluzywnego samochodu, który może ustanowić nowy paradygmat dla naszych torowych aut. To projekt skierowany do wyselekcjonowanych klientów, którzy zwracają szczególną uwagę na charakterystyczne szczegóły, począwszy od najbardziej wyrafinowanego i innowacyjnego designu aż po wyjątkowe osiągi. MCXtrema ucieleśnia sportowego ducha typowego dla DNA Maserati i stanowi deklarację nowej ścieżki naszej marki, podporządkowanej najwyższej jakości produkcji. To droga, która dzięki bezkompromisowym osiągom pozwala wyróżnić się w świecie budowy luksusowych silników – powiedział Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati.

Mocne portfolio

Maserati S.p.A. produkuje w tej chwili kilka modeli. Na czele jest flagowa limuzyna Quattroporte, sportowy sedan Ghibli, Levante, czyli pierwszy SUV Maserati, oraz Grecale, zupełnie nowy SUV o rozmiar mniejszy od Levante. Ghibli, Levante i Grecale są dostępne również w wersjach hybrydowych, jako pierwsze zelektryfikowane samochody z trójzębem. Do kompletnego portfolio marki należą warianty wyposażone w benzynowe silniki V6 i V8 oraz w hybrydowe zespoły z jednostkami o 4 cylindrach, dysponujące napędem na tylne lub wszystkie koła. Na szczycie gamy znajdują się dwa supersportowe modele: coupé MC20 i spyder MC20 Cielo, zasilane przełomowym silnikiem Nettuno V6. Do 2025 r. wszystkie modele Maserati będą dostępne w wersji w pełni elektrycznej, a do 2030 r. cała gama będzie zasilana wyłącznie prądem.

Czytaj też:
Nowe Maserati MCXtrema. Na drogi nim nie wyjedziesz
Czytaj też:
Hołd dla silników V8 na Goodwood. Nowości od Maserati
Czytaj też:
Maserati GT2 bez tajemnic. Torowy potwór zaprezentowany

Opracował:
Źródło: Maserati