Jak czytamy, umowa zawarta została na 36 miesięcy i obejmuje kompleksowy pakiet serwisowy, ubezpieczenie pojazdów oraz sezonową wymianę opon. Kurierzy Poczty Polskiej będą korzystać z nowych samochodów w całej Polsce. Poczta Polska skorzysta także z rządowego programu „Mój elektryk”, a Arval koordynuje przygotowanie odpowiednich wniosków.
Made in China
Jak pisze firma Arval, pojazdy Maxus e-Deliver 3 to pierwsze samochody dostawcze, które były od początku projektowane jako pojazdy elektryczne. Dzięki temu mają przestronne wnętrze i ładowność do 905 kg. Auta wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 90 kW i baterię o pojemności 50,2 kWh. Zasięg pojazdu wynosi około 371 km (wg WLTP).
Firmy się elektryfikują
Dane z tegorocznego „Barometru Flotowego” Arval Mobility Observatory pokazują, że 55 proc. dużych przedsiębiorstw w Polsce planuje rozszerzenie swojej floty pojazdów użytkowych w ciągu najbliższych trzech lat. Niemal co piąta firma posiadająca auta służbowe, zamierza w ciągu trzech lat zacząć korzystać z elektrycznych samochodów dostawczych.
Umowa z Pocztą Polską to dla Arvala kolejny w tym roku duży kontrakt na zeroemisyjne pojazdy dla sektora publicznego. W maju firma wydała 83 samochody elektryczne zamówione przez Krakowski Holding Komunalny. Ponad połowę zamówionych wtedy samochodów stanowiły osobowe Renault Megane e-Tech. Kraków otrzymał także Volkswageny ID.4 oraz Ople Corsa-e Elegance, a w przypadku pojazdów dostawczych Arval dostarczył Ople Combo-e oraz Ople Vivaro-e.
Czytaj też:
Jakie marki samochodów najchętniej wybierają mali i średni przedsiębiorcy?Czytaj też:
Elektryfikacja flot aut i wynajem pojazdów sposobem polskich firm na gospodarcze zawirowaniaCzytaj też:
Kraków wynajmie mnóstwo elektryków. Miasto podpisało kolejny ogromny kontrakt