Właściciele Omody podają, że tylko w lipcu marka odnotowała 10-procentowy wzrost. W tym miesiącu 15 735 jej modeli trafiło na rynki zagraniczne (wzrost w stosunku do czerwca). Jak czytamy, łącznie od początku roku już ponad 86 tys. pojazdów dostarczono do zagranicznych klientów. Wiąże się to z dynamicznym planem ekspansji poza Chiny – marka trafiła w tym roku m.in. do Hiszpanii, Meksyku, RPA i Chile. Na początku przyszłego roku będzie dostępna również w Polsce.
W lipcu pierwszy pokazowy model trafił do Włoch, które są kolejnym rynkiem dla marki, a do Hiszpanii trafiła kolejna partia samochodów przeznaczona do sprzedaży. Obecnie modele Omody są dostępne na 14 rynkach na całym świecie.
Polska kolejnym przystankiem
W jaki sposób ekspansja marki ma wyglądać w Polsce? Inauguracyjny model Omoda 5 pojawi się w kraju do końca listopada i do pierwszych polskich klientów trafi na początku przyszłego roku. Producent planuje otworzyć 30 punktów sprzedaży w głównych miastach w pierwszym etapie, z dodatkowymi miejscami w drugim. Pierwszy salon Omody będzie otwarty w Warszawie.
Omoda 5 na start
Pierwszym modelem dostępnym w Polsce będzie crossover Omoda 5. Auto w Polsce zadebiutuje z silnikiem 1.6 TDGi o mocy 197 KM i automatyczną skrzynią biegów, która będzie napędzała przednią oś. Auto dostało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Omoda 5 wyróżnia się wizualnie diamentowym grillem. To auto o sylwetce fastbacka. W standardowym wyposażeniu są m.in. fotele z imitacji skóry, podwójne wyświetlacze LCD o przekątnej 10,25 cala, inteligentny asystent głosowy i adaptacyjny tempomat.
W drugiej kolejności będzie dostępna również wersja elektryczna oraz inne modele producenta pod inną marką – Jaecoo – z większymi modelami J7 i J9, które będą dostępne kolejno w pierwszym i drugim kwartale 2024 roku.
Czytaj też:
Chińska Omoda 5 przybywa do Europy. Wkrótce w PolsceCzytaj też:
Jeden z najpopularniejszych chińskich modeli już wkrótce w Polsce. Wygląda zjawiskowo