Konsumenci wybrali najbardziej satysfakcjonujące ich samochody

Konsumenci wybrali najbardziej satysfakcjonujące ich samochody

Samochody Toyoty
Samochody Toyoty Źródło:Toyota
Co prawda na rynku amerykańskim, ale wyniki takich plebiscytów możemy traktować globalnie. Toyota została liderem satysfakcji konsumenckiej w rankingu ASCI Automobile Study 2022-2023. Zdetronizowała Subaru (z którym wygrała ex aequo rok temu) i innych japońskich producentów, bo Amerykanie wypadli blado.

Największą liczbę punktów spośród wszystkich marek motoryzacyjnych w najnowszej edycji zestawienia niezależnej organizacji American Customer Satisfaction Index (ASCI), która bada satysfakcję konsumentów z produktów, dobyła Toyota.

Toyota oderwała się od Subaru, które w zeszłym roku wygrało razem nią. Teraz Subaru spadło na drugie, wciąż zaszczytne miejsce. Trzecie zajęła Honda, potem Mazda, a pierwszą piątkę zamknął Nissan.

Kto zajął dalsze miejsca? Volkswagen, Jeep, RAM i Chrysler.

Pieczołowita analiza

ASCI Automobile Study to jeden z najbardziej prestiżowych rankingów, który co roku prezentuje poziom zadowolenia klientów marek motoryzacyjnych. Organizacja American Customer Satisfaction Index (ASCI) ma bogate doświadczenie w detalicznych badaniach amerykańskiego rynku. Od 25 lat analizuje opinie 500 tys. klientów na temat 400 firm z 40 różnych branż. W tegorocznym badaniu sektora motoryzacyjnego, które przeprowadzono między lipcem 2022 roku a czerwcem 2023 roku, przepytano blisko dziewięć tysięcy losowo wybranych osób.

Toyota uzyskała najlepszy wynik ze wszystkich producentów samochodów, a wśród marek popularnych zdeklasowała konkurencję. Osiągnęła wynik 84 punktów na 100 możliwych do zdobycia, poprawiając zeszłoroczną ocenę aż o pięć punktów. To największy wzrost spośród wszystkich firm motoryzacyjnych i wyższy o dwa punkty od średniej wśród marek popularnych (wzrost o 3 pkt.).

W zestawieniu marek premium najlepszy wynik, podobnie jak przed rokiem, uzyskał Lexus, który zdobył 83 punkty. Wyprzedził Teslę, Cadillaca, Audi, BMW, Mercedesa-Benz i Acurę.

Opracował:
Źródło: American Customer Satisfaction Index (ACSI)