Jeep Gladiator, wersja pick-up kultowego Wranglera, jest na rynku od 2021 roku, czyli bardzo krótko. Choć podobał się klientom, to jego sprzedaż, przynajmniej na Starym Kontynencie, była daleka od idealnej. Jeśli ktoś miał wybierać Jeepa do jazdy w terenie, raczej decydował się na oryginał, czyli Wranglera, rzadziej na Gladiatora.
Teraz Stellantis, właściciel Jeepa, postanowił więc wycofać model z europejskiego rynku. Na koniec marka zaprojektowała pożegnalną wersję FarOut Final Edition.
FarOut Final Edition. Głównie lepsza jakość
FarOut Final Edition jest zbudowany na bazie Gladiatora Overlanda. Ma surowy design, siedmioszczelinowy grill przejęty z Wranglera, oraz specyficzne detale. Metalowy emblemat „FarOut Edition” znajduje się na pokrywie tylnej. Są też czarne naklejki na błotnikach nad nadkolami. Jeep Gladiator FarOut oferuje w standardzie także przyciemnione szyby z filtrem przeciwsłonecznym i 18-calowe felgi aluminiowe Granite Crystal z czarnym, błyszczącym wykończeniem.Czarne boczne progi rurowe Mopar dopełniają całości. 3-częściowy składany dach hard top lakierowany jest w kolorze nadwozia.
Do wersji specjalnej FarOut Final Edition dodano m.in. dostępny w standardzie 9-głośnikowy system audio Premium Alpine z tylnym subwooferem, światła LED, system passive entry i zapalniczkę samochodową.
Auto napędza silnik diesla V6 o pojemności skokowej 3 litrów. Generuje moc 194 kW przy 3600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 1400 obr./min. Silnik współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP75. Jeep Gladiator jest również wyposażony w przełożenie osi 3,73 i dwubiegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1 oraz system „shift on the fly” (przełączanie podczas jazdy).
Czytaj też:
Skąd się wzięła nazwa Jeep?Czytaj też:
Był prekursorem aut terenowych. Powstał w ekspresowym tempie