Aż szkoda, że w Polsce to auto będzie rzadkością. Teraz zostało SUV-em

Aż szkoda, że w Polsce to auto będzie rzadkością. Teraz zostało SUV-em

Toyota Century
Toyota Century Źródło:Toyota
Toyota pokazała nowy model z serii Centrum. Wóz, dotychczas tylko limuzyna, przeznaczony jest na rynek japoński i otrzymał także nadwozie SUV-a. Do Polski trafi pewnie kilka egzemplarzy sprowadzonych na zamówienie.

Toyota zaprezentowała zupełnie nową odsłonę modelu Century. Samochód, który od 1967 roku jest w Japonii synonimem luksusu, teraz otrzymał także nadwozie SUV-a oraz napęd hybrydowy plug-in z silnikiem V6.

Toyota Century

Jak informuje producent, najnowsze nadwozie nadwozie typu SUV ma zwiększyć wygodę osób zajmujących miejsca w drugim rzędzie siedzeń. W porównaniu z oferowaną równolegle limuzyną auto jest szersze, wyższe i oferuje więcej przestrzeni na tylnych fotelach.

Toyota Century

W stylistyce auta wciąż bardzo widoczne są charakterystyczne dla modelu Century elementy – masywny przedni grill, duże reflektory, wyraziste lampy tylne, czy zderzaki i panele drzwi pomalowane na kontrastujący kolor. Środek ciężkości został przesunięty ku tyłowi, a linia nadwozia podkreśla obszerne wnętrze.

Toyota Century

Najwyższy poziom komfortu we wnętrzu

W środku kabina została wyciszona m.in. za sprawą laminowanej szyby, która oddziela przestrzeń pasażerską od bagażnika Za nagłośnienie odpowiadali eksperci od systemów audio oraz strojenia instrumentów. Kokpit kierowcy został zaprojektowany tak, by podczas jazdy szofer mógł się skupić na prowadzeniu auta.

Toyota Century

Charakter Toyoty Century podkreślają dwa duże, kapitańskie fotele z możliwością rozłożenia do pozycji leżącej. Zajmowanie miejsca w drugim rzędzie siedzeń ułatwiają drzwi, których kąt otwarcia wynosi 75 stopni, a także elektryczny stopień oraz uchwyty przy słupku C.

Hybryda plug-in z silnikiem V6

Toyota Century

Kluczowe znaczenie dla komfortu układu jezdnego nowej Toyoty Century ma nadwozie o wysokiej sztywności oraz zupełnie nowy napęd hybrydowy plug-in, który wykorzystuje silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Toyota Century wyposażona jest w napęd na cztery koła E-FOUR Advanced oraz układ tylnych kół skrętnych (Dynamic Rear Steering). Jest też funkcja Rear Comfort, która wspomaga układ hamowania tak, by jak najmniej przeciążeń było przenoszonych do wnętrza.

Nowa Toyota Century będzie produkowana w Japonii w fabryce Tahara. Samochód będzie oferowany na rynku japońskim.

Czytaj też:
Najpopularniejszy pick-up Toyoty emitujący tylko wodę? Właśnie go pokazano
Czytaj też:
Do salonów wraca Toyota Camry. I to w specjalnej ofercie z szybkim odbiorem

Opracował:
Źródło: Toyota