ID.X Performance od Volkswagena. Prototyp jak po tuningu

ID.X Performance od Volkswagena. Prototyp jak po tuningu

VW ID. Performance
VW ID. PerformanceŹródło:Volkswagen
Volkswagen zaprezentował swoją wizję w pełni elektrycznej sportowej limuzyny w klasie wyższej średniej podczas ID. Treffen w Locarno po szwajcarskiej stronie Lago Maggiore.

Prototyp ID.X Performance ma napęd na wszystkie koła, ogromną mocą dwóch silników, obniżone i usztywnione zawieszenie oraz agresywną stylizacją nadwozia i wnętrza.

– Prezentacja ID.X Performance dla entuzjastów ID. z całej Europy daje nam również szansę na bliższe poznanie członków ID. Drivers Club. Oprócz prototypu podczas ID. Treffen zaprezentowaliśmy również produkcyjne modele, takie jak ID.7 – powiedziała Maria Soni Reissfelder, odpowiedzialna za marketing i sprzedaż gamy Volkswagen ID.

Jak widać na zdjęciach w galerii, prototyp auta miał pokazać publiczności odwagę koncernu. Powstał na bazie nowego Volkswagena ID.7, a stworzył go Andreas Reckewerth, szef biura technologicznego platformy MEB i jego zespół.

Volkswagen ID. Performance. Sport przede wszystkim

Reckewerth i jego team zdecydowali się na agresywnie stylizowane nadwozie. Pod nim inżynierowie ukryli wyjątkowe możliwości. Nadwozie ma przedni splitter, jak i tylny dyfuzor, oba wykonane z włókna węglowego. Inżynierowie zwiększyli rozstaw kół o 80 milimetrów i obniżyli sportowe zawieszenie o 60 milimetrów, zmieniając sprężyny na sztywniejsze.

Prototyp wyposażono w 20-calowe aluminiowe felgi z centralną nakrętką i wyścigowymi oponami o szerokości 265 mm. Z tyłu jest wykonany z karbonu spoiler. Przyciemniane klosze tylnych świateł podkreślają sportowy wygląd wyczynowej wersji elektrycznej limuzyny. We wnętrzu pojazdu są kubełkowe fotele z włókna węglowego, a czerwone akcenty dopełniają całości.

Volkswagen ID. Performance. Dwa silniki o łącznej mocy 558 KM

W prototypie ID.X Performance Volkswagen zdecydował się na napęd na cztery koła. Moment obrotowy jest kontrolowany przez menedżera dynamiki, który zarządza również działaniem blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi. Jego działaniem można sterować przy pomocy osobnego wyświetlacza o przekątnej ekranu 17 cm, umieszczonego w konsoli środkowej. Prototyp może być ładowany z mocą dochodzącą do 200 kW.

Czytaj też:
Sport, emocje i prąd. Volkswagen łączy te cechy w nowym koncepcie GTI
Czytaj też:
Jest nowy Volkswagen Passat Variant. Ma nowe silniki i aerodynamiczne nadwozie

Galeria:
Volkswagen ID. Performance
Opracował:
Źródło: Volkswagen