Nowy Peugeot e-3008. Francuzi zaszaleli z zasięgiem

Nowy Peugeot e-3008. Francuzi zaszaleli z zasięgiem

Peugeot e-3008
Peugeot e-3008 Źródło:Stellantis
Peugeot zastąpił swój elektryczny bestseller autem zupełnie nowej generacji. Francuzi liczą, że wóz będzie game changerem i sprawi, że marka zostanie liderem elektromobilności w Europie.

Do 2025 roku Peugeot będzie oferował najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich marek w Europie. Model e-3008 ma sprawić, by Francuzi zostali liderami sprzedaży. Czym auto przyciągnie klientów? Przede wszystkim designem, jakością i zasięgiem. Ten ostatni w przypadku e-3008 wynosi aż do 700 km, czyli znacznie powyżej oczekiwań od tego typu aut.

Nowy Peugeot e-3008. Kluczowa nowa platforma

Peugeot e-3008 to pierwszy model oparty na nowej platformie Stellantisa – STLA Medium. Ta platforma została zaprojektowana tak, aby zaoferować najlepsze w swojej klasie parametry w zakresie tych kryteriów, które są najistotniejsze dla klientów: zasięg (do 700 km), czas ładowania (30 minut), przyjemność z prowadzenia, osiągi, wydajność oraz zintegrowane usługi i funkcje.

Oferta e-3008 będzie obejmować dwie opcje wyposażenia: Allure i GT, z trzema pakietami opcji dodatkowych, aby uprościć wybór, oraz trzema całkowicie elektrycznymi układami napędowymi (210 KM, 230 KM Long Range i 320 KM Dual Motor z napędem na 4 koła). Na niektórych rynkach dostępne będą również hybrydowe układy napędowe.

Duży zasięg udało się uzyskać dzięki pracom nad aerodynamiką (Cx to 0,28). Pomogły także wymiary pojazdu. Ddługość to 4,54 m, szerokość: 1,89 m, a wysokość: 1,64 m.

Nowy e-3008 jest dostępny w sześciu kolorach. Kolor Obsession Blue zmienia się z niebieskiego w zielony w zależności od kąta padania światła i ustawienia nadwozia. Z kolei nowo wprowadzony kolor Ingaro Blue przyciąga oko świetlnymi refleksami. Pozostałe dostępne kolory to Okenite White, Pearl Black, Artense Grey i Titanium Grey. Nowy e-3008 GT jest standardowo oferowany w wersji dwukolorowej, z błyszczącym czarnym dachem. W elektrycznych wersjach GT dolne części przedniego i tylnego zderzaka, nadkola i osłony progów drzwi są również wykończone w błyszczącej czerni.

Peugeot e-3008. Nowa architektura i ergonomia

Nowy i-Cockpit Peugeota charakteryzuje się zupełnie nową architekturą. Panoramiczny wyświetlacz na desce rozdzielczej został zamontowany przy użyciu niewidocznego z kabiny pasażerskiej systemu mocowania. Taki układ poprawia dostępność i widoczność informacji wyświetlanych na 21-calowym ekranie dotykowym.

W centralnej części deski rozdzielczej znajdują się i-Toggles, w pełni konfigurowalne przyciski dotykowe, które można zaprogramować tak, aby zapewniały szybki dostęp do 10 ulubionych funkcji użytkownika.

Konsola środkowa jest pozbawiona zbędnych elementów. Uzyskanie przestronnej przestrzeni było możliwe dzięki przeniesieniu sterowania automatyczną skrzynią biegów na deskę rozdzielczą. Panel sterowania znajduje się teraz po prawej stronie kierownicy, obok przycisku stop/start.

W kabinie pasażerskiej nowego Peugeota e-3008 znajduje się 17 różnych schowków o łącznej pojemności około 34 litrów. Są też dostępne bezprzewodowe ładowanie telefonu na konsoli środkowej, chłodzony schowek pod środkowym podłokietnikiem, uchwyt na okulary w konsoli dachowej, uchwyty na kubki i schowek na rękawiczki. Pojemność bagażnika to 520 litrów.

Nowy e-3008. Cztery tryby jazdy

Cztery tryby jazdy są wybierane za pomocą przełącznika umieszczonego na konsoli środkowej. Umożliwiają dostosowanie osiągów e-3008 do warunków drogowych:

  • Tryb „Normal”. Jest to tryb domyślny. Moc i moment obrotowy są w tym trybie nieznacznie zmniejszone przy wciśnięciu pedału przyspieszenia w zakresie od 0 do 70 proc., powyżej 70 proc. dostępna jest pełna moc i moment obrotowy.
  • Tryb „Eco”. Tryb ten umożliwia spokojniejszą jazdę i mniejsze zużycie energii dzięki specyficznej konfiguracji pracy pedału przyspieszenia, skutkującej zmniejszeniem mocy i momentu obrotowego, oraz dzięki zmniejszeniu wydajności systemów ogrzewania i klimatyzacji.
  • Tryb „Sport”. Umożliwia bardziej dynamiczną jazdę dzięki specjalnej konfiguracji pracy systemu wspomagania układu kierowniczego, pedału przyspieszenia i skrzyni biegów.
  • Tryb 4WD (w pojazdach z tą wersją napędu). Jest on dostępny w zakresie od 0 do 135 km/h i umożliwia rozłożenie mocy na wszystkie cztery koła na śliskich nawierzchniach (śnieg, błoto itd.).

Peugeot e-3008. Możliwość jazdy półautonomicznej

Peugeot wprowadził do swojej oferty dostępny w nowym e-3008 system Drive Assist Plus. System ten wspomaga kierowcę – wykorzystuje do tego dane z zamontowanych w samochodzie urządzeń sygnalizujących (czujników, kamer, radarów itd.) oraz informacje z systemu nawigacji z dostępem do Internetu.

Te systemy wspomagania służą odciążeniu kierowcy w prowadzeniu samochodu na autostradach i drogach ekspresowych:

  • Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz funkcją utrzymywania samochodu w osi pasa ruchu.
  • Półautomatyczna zmiana pasa ruchu. Na życzenie kierowcy zastępuje go w wykonywaniu manewru zmiany pasa ruchu.
  • Sygnalizowanie z wyprzedzeniem ograniczeń prędkości. Wykrywa wszelkie zmiany w ograniczeniach prędkości, odczytuje znaki drogowe, zbiera informacje z systemu nawigacji połączonego z internetem i sugeruje kierowcy odpowiednie dostosowanie ustawień aktywnego tempomatu.

Peugeot e-3008. Gama elektrycznych napędów

Nowy e-3008 został zaprojektowany od początku jako model elektryczny. Dysponuje gamą trzech zeroemisyjnych zespołów napędowych:

  • Zasięg 525 km, napęd na 2 koła, 210 KM/157 kW,
  • Dual Motor z zasięgiem 525 km, napędem na 4 koła, o mocy 320 KM/240 kW,
  • Duży zasięg (Long Range), do 700 km, napęd na 2 koła, 230 KM/170 kW.

Będą: napęd hybrydowy i hybrydowy plug-in

Elektryczną gamę uzupełniają dwa zelektryfikowane zespoły napędowe (hybrydowy i hybrydowy typu plug-in), które będą dostępne w zależności od rynku. Będzie również dostępny zespół napędowy przeznaczony na rynki pozaeuropejskie. O wszystkim Peugeot poinformuje w późniejszym terminie.

Czytaj też:
Pierwsze zdjęcia zupełnie nowego Peugeota e-3008
Czytaj też:
Trzy cylindry, które wspomaga elektryk. Ta hybryda nie pochodzi wcale z japońskiego auta

Galeria:
Peugeot e-3008
Opracował:
Źródło: Stellantis