Podczas zakończonych właśnie targów motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium marka Volkswagen Samochody Dostawcze pokazała w pełni elektrycznego i autonomicznie poruszającego się ID. Buzza AD.
To się stanie i to nie jest tryb przypuszczający
Jak czytamy, to nie popis możliwości. Zarówno dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i dla całej Grupy Volkswagen autonomiczna jazda jest kluczową technologią
VSD pisze, że cały proces rozwojowy modelu AD była od początku skoncentrowany na jego komercyjnym wykorzystaniu w centrach miast, zarówno w ramach programów współdzielenia przejazdów, jak i usług transportowych.
Modele ID. Buzz AD, jeżdżące w projekcie, są wyposażone w seryjnie produkowane technologie Grupy Volkswagen oraz w system autonomicznej jazdy firmy Mobileye. Flota testowa rozrasta się, a wraz z przejeżdżanymi kilometrów, gromadzone są kolejne dane dotyczące różnych scenariuszy jazdy.
Czwarty poziom pod kontrolą
Każdy z samochodów, zgodnie ze standardem SAE sklasyfikowanych jako pojazdy poziomu 4, jest wyposażony w kamery, radar i lidar. W testach wszystkie pojazdy są przez cały czas obsługiwane przez nadzorujących je kierowców. Flota testowa wykorzystuje dane o ruchu drogowym pozyskiwane z innych, połączonych ze sobą w sieć pojazdów i gromadzi dane z różnych rzeczywistych i symulowanych scenariuszy ruchu drogowego. Styl jazdy jest wzorowany na zachowaniu kierowców, ale bez kopiowania ich błędów.
Za wdrażanie opracowywanej przez Volkswagen Samochody Dostawcze technologii w życie, odpowiedzialna jest funkcjonująca na rynku od roku 2019 spółka-córka Grupy Volkswagen, firma MOIA, dostawca usług transportu współdzielonego. Jak do tej pory zarządzane przez nią samochody przewiozły ponad 8,5 miliona pasażerów.
Czytaj też:
Unikalne samochody na VW Bus Festival 2023: T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 ElektroCzytaj też:
Elektryczny „jamnik”. ID. Buzz z większym rozstawem osi