Elektryczny „jamnik”. ID. Buzz z większym rozstawem osi

Elektryczny „jamnik”. ID. Buzz z większym rozstawem osi

Volkswagen ID. Buzz (LWB)
Volkswagen ID. Buzz (LWB) Źródło:Volkswagen
Bus Volkswagena z większym rozstawem oferuje nie tylko więcej przestrzeni, ale ma także inny akumulator oraz mocniejszy silnik. Na pokład zabierze więcej niż 5 osób.

Pierwsze dwie generacje Volkswagena Busa produkowane w latach 60. były ulubionymi pojazdami hipisów. Debiutujący ponad pół wieku później ID. Buzz w wersji przedłużonej (Long Wheel Base) też będzie miał swoją grupę odbiorców. Volkswagen przewiduje, że elektryczny bus stanie się ulubieńcem surferów. Dlatego na miejsce jego premiery wybrał Huntington Beach, miasto zlokalizowane przy autostradzie Pacific Coast Highway w pobliżu Los Angeles.

Volkswagen ID. Buzz (LWB)

We wnętrzu trzy rzędy siedzeń

Rozstaw osi wydłużonej wersji ID. Buzza wynosi 3239 mm (o 250 mm więcej względem bazowej wersji), a długość nadwozia 4962 mm. Wnętrze z opcjonalnym trzecim rzędem pozwala przewieźć do siedmiu osób. Fotele drugiego i trzeciego rzędu mają funkcję składania oparć, pozwalając na utworzenie całkowicie płaskiej powierzchni. To rozwiązanie pozwala wykorzystać elektrycznego busa do transportu długich przedmiotów lub przekształcenia jego kabiny w sypialnię. Dzięki zwiększonej przestrzeni ID. Buzz LWB oferuje przestrzenią bagażową o pojemności do 2469 litrów.

Mocniejszy silnik i większy akumulator

Dłuższe nadwozie to większa masa. Dlatego producent w wydłużonej wersji oferuje większy akumulator trakcyjny o pojemności 85 kWh. Dzięki niemu ma się zwiększyć zasięg. Z kolei nowa pompa ciepła ma zadbać o szybkie nagrzewanie większego wnętrza. W wersji LWB zadbano także o mocniejszy napęd i zastosowano pochodzący z ID.7 silnik elektryczny o mocy 286 KM.. Napęd przekazywany jest na tylną oś, ale Volkswagen zapewnia, że z czasem ofertę poszerzy wersja 4x4 z jeszcze mocniejszą jednostką (339 KM). ID. Buzz w wersji z napędem na jedną oś przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s, a jego maksymalna prędkość to 160 km/h (o 15 km większa niż w wersji ze standardowym rozstawem osi i silnikiem o mocy 204 KM).

Volkswagen ID. Buzz (LWB)

Sterowany za pomocą smartfona

W nowej wersji ID. Buzz ulepszono system informacyjno-rozrywkowy, a parkowanie może się odbywać zdalnie przy wykorzystaniu smartfona. Kolejną nowinką techniczną jest panoramiczny dach z funkcją przyciemniania. Jego duża powierzchnia (1,5 mkw) jest rekordowa w gamie modeli Volkswagena.

Volkswagen przewiduje rynkowy debiut wydłużonej wersji ID. Buzz w 2024 roku. Najpierw pojawi się w Ameryce Północnej, chwilę później w Europie. Auto będzie produkowane w Hanowerze. Premiera samochodu w wersji europejskiej odbędzie się w tym roku pod koniec czerwca.

Czytaj też:
Nocleg kamperem na dziko. Wiemy, jak znaleźć takie miejsca w Polsce
Czytaj też:
Volkswagen Polo GTI ma 25 lat. Jubileusz upamiętni limitowana wersja

Źródło: Volkswagen