Chiński gigant wchodzi do Polski. To europejski lider sprzedaży, może zmienić nasz rynek

Chiński gigant wchodzi do Polski. To europejski lider sprzedaży, może zmienić nasz rynek

Auta MG Motor
Auta MG Motor Źródło: SAIC
Jak dowiedział się (i potwierdził) Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, do wejścia na polski rynek szykuje się kolejna chińska marka. Tym razem chodzi o MG, należące do chińskiego koncernu SAIC Motor, jednego z największych w branży na świecie.

Informacja, jaką uzyskał IBRM Samar, jest ekskluzywna. Europejska centrala firmy potwierdziła Instytutowi, że marka MG Motor oficjalnie zadebiutuje na polskim rynku jeszcze w IV kwartale 2023 roku. Firma na razie nie podała więcej szczegółów i nie odpowiedziała na pytania analityków Samaru dotyczące wielkości sprzedaży, rozwoju sieci dealerskiej czy oferty modelowej w Polsce. – Prosimy o śledzenie naszych najnowszych informacji PR/marketingowych dotyczących szczegółów lokalnej premiery, które będą dostępne wkrótce – poinformowała Instytut firma MG Motor.

MG Motor w Europie

Jak czytamy, marka MG odnosi spore sukcesy w Europie. Według danych firmy JATO, w I połowie 2023 roku sprzedała na europejskim rynku 104 293 samochody, o ponad 128 proc. więcej w porównaniu z takim samym okresem ubiegłego roku. Obecnie auta MG są dostępne już a na prawie wszystkich rynkach europejskich, z wybraną ofertą samochodów elektrycznych, benzynowych i PHEV w zależności od wymagań lokalnych rynków.

Jak niedawno zwracali uwagę eksperci firmy analitycznej Dataforce, spośród chińskich marek to właśnie MG jest liderem sprzedaży na rynku europejskim, a jej udział w rynku podwoił się do 1,6 proc. w pierwszej połowie 2023 roku. MG, wyprzedzając w rankingu potężnych konkurentów, takich jak Mazda, Mini, Suzuki i Cupra, ugruntował swoją pozycję wśród 20 najlepiej sprzedających się marek w Europie. Wielka Brytania zaś, z której marka się wywodzi, odgrywa kluczową rolę w tym sukcesie, odpowiadając za prawie 40 proc. udziału MG w rynku.

Przypomnijmy, że historia MG, brytyjskiej marki samochodów sportowych, sięga korzeniami 1924 roku. Jednak współczesna historia zaczyna się dopiero w 2006 roku, gdy po bankructwie firmy MG Rover Group, właścicielem marki został chiński koncern SAIC Motor.

Czytaj też:
Bruksela wszczyna dochodzenie ws. „chińskich elektryków". „Nieuczciwe praktyki"
Czytaj też:
Ta chińska marka w 2024 roku zacznie podbój Polski. Tymczasem już bije rekordy

Opracował:
Źródło: IBRM Samar