Motoryzacja, logistyka i transport. Będą redukcje zatrudnienia, czy tysiące nowych etatów?

Motoryzacja, logistyka i transport. Będą redukcje zatrudnienia, czy tysiące nowych etatów?

Fabryka samochodów Audi
Fabryka samochodów Audi Źródło:Audi
Wszystko wskazuje na to, że będzie dobrze. A jak dobrze? Twarde dane na ten temat zawiera raport „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”.

Jak czytamy, w IV kwartale bieżącego roku 35 proc. firm z branż – transportowej, logistycznej i motoryzacyjnej chce zatrudniać nowych pracowników. Zmniejszenie liczby etatów przewiduje 17 proc. firm, a jedynie 2 proc. pracodawców nie zna na razie planów rekrutacyjnych. Tak wynika z najnowszego raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”.

Optymizm w branżach

Raport „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” pokazuje, że w czwartym kwartale 2023 roku plany rekrutacyjne pracodawców branży transportu, logistyki i motoryzacji są optymistyczne. Prognoza netto zatrudnienia, będąca barometrem rynku pracy i pokazująca plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr, wynosi bowiem +18 proc. Oznacza to, że firmy planują wzmacnianie swoich zespołów. Obszar ten odnotował jedną z najwyższych prognoz netto zatrudnienia spośród 8 analizowanych sektorów, a jego wskaźnik wzrósł o 21 punktów procentowych w porównaniu do III kwartału 2023 roku, a także o punktów procentowych w ujęciu rocznym.

Praca będzie w Polsce centralnej

Zdaniem Przemysława Sienkiewicza, eksperta rynku pracy z ramienia ManpowerGroup, wysoka prognoza netto zatrudnienia na nadchodzący kwartał dla sektora transportu, logistyki i motoryzacji jest wynikiem sezonowości tej branży w ostatnim kwartale roku, ale także utrzymującym się dobrym trendem inwestycji w sektorze magazynowania. – Najwyższe prognozy zatrudnienia przewidujemy w Polsce centralnej, która jest obszarem o największych powierzchniach magazynowo logistycznych w naszym kraju. Dla kandydatów każdy wzrost planów zatrudnienia na nadchodzący kwartał oznacza więcej ofert pracy. Dla pracowników branży transportu, logistyki i motoryzacji to również sygnał o większych możliwościach rozwoju zawodowego, mogą oni bowiem szukać awansów czy nowych wyzwań w swojej karierze – mówi ekspert.

Czytaj też:
Zamawiasz i (prawie) masz. Terminy dostawy nowych osobówek są coraz krótsze
Czytaj też:
To będzie kilka trudnych lat. Dostawcy motoryzacyjni muszą się dostosować

Opracował:
Źródło: ManpowerGroup