Trzecia hybryda Cayenne wjeżdża na rynek. Porsche rozszerza ofertę

Trzecia hybryda Cayenne wjeżdża na rynek. Porsche rozszerza ofertę

Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid Źródło: Porsche
Do gamy SUV-ów Porsche dołącza Cayenne S E-Hybrid, pozycjonowane pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Auto ma 519 koni mechanicznych. Znamy jego ceny.

Nowe Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Cayenne S E-Hybrid jest dostępne z nadwoziami SUV oraz SUV Coupé. Przypomnijmy, że na początku 2023 r. Cayenne w wersji hybrydowej został udoskonalony. Ma większy zasięg w trybie elektrycznym i krótsze czasy ładowania.

W Cayenne S E-Hybrid zmodyfikowany, 3,0-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 353 KM współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 176 KM. Razem osiągają one moc systemową 519 KM i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. W związku z tym osiągi wynoszą: Cayenne S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 263 km/h.

Zawieszenie pneumatyczne

Cayenne S E-Hybrid jest standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Technika dwukomorowa i dwuzaworowa pozwala uczynić auto albo komfortowym, albo dynamicznym w zakrętach.

Warianty S E-Hybrid korzystają z udoskonalenia układu hybrydowego obecnej generacji Cayenne. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 90 kilometrów. To zasługa akumulatora o pojemności 25,9 kWh. Nowa pokładowa ładowarka AC o mocy do 11 kW przy odpowiednim źródle prądu pozwala na pełne naładowanie Cayenne S E-Hybrid w dwie i pół godziny.

Wyposażenie standardowe i opcjonalne oraz cennik

Standardowe wyposażenie obejmuje fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, a także pakiet wykończenia wnętrza Diamar w kolorze Silvershade. Kierowca może także korzystać z dodatkowych funkcji aplikacji My Porsche oraz nowych funkcjonalności Apple CarPlay.

Dodatkowy komfort w nowym Cayenne S E-Hybrid zapewnia opcjonalny ekran dla pasażera z funkcjami wideo w samochodzie, a także system kontroli jakości powietrza, którego zadaniem jest filtrowanie cząstek stałych i niebezpiecznych substancji.

Nowe Cayenne S E-Hybrid można zamawiać już w Porsche Centrach. Ceny tego modelu zaczynają się od 519 tys. zł (Coupé od 539 tys. zł).

Czytaj też:
Najmocniejsze Porsche Cayenne w historii: ma 739 koni. Znamy już ceny auta
Czytaj też:
Świętować to trzeba umieć. Nowe Porsche 911 S/T z pakietem Heritage Design

Galeria:
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Opracował:
Źródło: Porsche