Polska premiera nowego Forda Explorera na prąd na Kongresie Nowej Mobilności

Polska premiera nowego Forda Explorera na prąd na Kongresie Nowej Mobilności

Polska premiera Forda Explorera
Polska premiera Forda Explorera Źródło: Ford
Łódzki Kongres Nowej Mobilności wyrasta na najpoważniejszą imprezę w Polsce, jeśli chodzi o mobilizację jutra. Importerzy traktują go niezwykle poważnie. Dowodem debiut nowego Forda Explorera w wersji na prąd, który miał miejsce właśnie podczas tej branżowej imprezy.

Nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer, został zaprezentowany w Polsce. Premiera miała miejsce podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.

Ford Explorer EV. Do 2030 roku tylko elektryki

Polska premiera Forda Explorera

Jak przypomniał przedstawiciel Forda, firma zapowiedziała, że do 2030 roku jego europejska gama samochodów osobowych będzie w pełni elektryczna. Stąd właśnie wybór miejsca prezentacji nowego Forda Explorera podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.

Polska premiera Forda Explorera

Przypomnijmy, że Explorer w tej wersji to pierwszy seryjnie produkowany elektryczny model Forda powstający w Centrum Elektryfikacji w Kolonii.

Model będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia (Explorer i Explorer Premium), tak w wersji z napędem wyłącznie na tylną oś, jak i na wszystkie koła. Ma 4 460 mm długości, 1 871 mm szerokości, 1 600 mm wysokości, 2 767 mm rozstawu osi i może być wyposażony w koła o wielkości od 19 do 21 cali. Bagażnik nowego Explorera standardowo oferuje 450 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń pomieści 1442 litry.

Ford Explorer EV. Wyposażenie standardowe i opcjonalne

Polska premiera Forda Explorera

Wyposażenie standardowe nowego Explorera na prąd jest bogate. Każdy Explorer EV zawiera bezkluczykowy dostęp do drzwi, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, dwustrefową klimatyzację i fotel kierowcy z funkcją masażu. Jest oświetlenie ambientowe w dziesięciu różnych kolorach.

Polska premiera Forda Explorera

Gama systemów bezpieczeństwa zawiera asystenta pasa ruchu (przejmuje zmianę pasa ruchu po uruchomieniu kierunkowskazu) i asystenta bezpiecznego opuszczania wnętrza. Samochód może być także wyposażony w kamerę 360 stopni, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika stopą i matrycowe reflektory LED. Naładowanie nowego elektrycznego SUV-a Forda od 10 do 80 proc. (na szybkiej ładowarce) zajmuje 25 minut.

Ford Explorer EV. Techno-wnętrze

Polska premiera Forda Explorera

Najważniejszym elementem wnętrza jest umiejscowiony centralnie 15-calowy, ruchomy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC Move. Jest zorientowany pionowo i może się przemieszczać w zakresie 30 stopni. Jest bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay w standardzie. Oba systemy wyświetlają się w trybie pełnoekranowym.

Polska premiera Forda Explorera

17-litrową przegrodę w konsoli środkowej, można dostosować do swoich upodobań. Można tam zamontować uchwyty na kubki, postawić trzy duże butelki z napojami albo mieć przestrzeń do przechowywania rzeczy osobistych, w której zmieści się pełnowymiarowy, 15-calowy laptop.

Polska premiera Forda Explorera

Ciekawostką jest soundbar w desce rozdzielczej. Klienci będą mieli do wyboru lakiery: Frozen White, Magnetic Grey, Carbonized Grey, Agate Black i Lucid Red oraz nowy Blue My Mind.

Czytaj też:
Stado Fordów Mustangów pokaże się w Goodwood Festival of Speed 2023
Czytaj też:
Ford idzie na całość. Elektryczny F-150 Lightning będzie dostępny w Europie
Czytaj też:
Zupełnie nowy model Forda. W tej wersji Explorera jeszcze nie znaliśmy