Analiza rynku motoryzacyjnego to dla J.D. Power nie pierwszyzna. Renomowana firma robi to od pół wieku. 5 lat temu eksperci zaczęli badać lojalność klientów, czyli pytać, jakie auto by kupili, gdyby mieli wymienić model na nowy lub nowszy.
Jak czytamy, analitycy korzystają z danych Power Information Network, a potem sprawdzają realnie, jak mają się deklaracje do rzeczywistości. Czyli czy faktycznie osoby zmieniające wóz pozostały przy swoim wyborze, czy może jednak zdecydowały się na model innej marki. Wyniki najnowszego J.D. Power 2023 U.S. Automotive Brand Loyalty Study (czyli rankingu lojalności), zostały oparte się na danych transakcyjnych od września 2022 do sierpnia 2023.
Wygrana Toyoty. A w autach premium Porsche
Okazuje się, że Toyota drugi rok z rzędu zdeklasowała konkurencję wśród marek samochodów popularnych. Japończycy cieszą się lojalnością na poziomie 60 proc. To o 5 punktów procentowych wyższy wynik niż firma, która zajęła drugą lokatę (Honda). Samochody Toyoty wysoko plasowały się także w swoich segmentach. Marka zajęła miejsce na podium w kategorii SUV-ów z lojalnością na poziomie 60,5 proc. oraz pick-upów na poziomie 60,4 proc.
Jeśli chodzi o inne marki, to wśród marek premium wygrało Porsche (lojalność na poziomie 56,8 proc.) przed Mercedesem-Benzem (50,5 proc.). W SUV-ach premium triumfowało Volvo (56,5 proc.) przed BMW (56,1 proc.). W SUV-ach popularnych Subaru (61,1 proc.) przed Toyotą (60,5 proc.), a w pick-upach Ford (64,6 proc.) przed Toyotą (60,4 proc.).
Czytaj też:
Lepszy standard w bestsellerze Toyoty. Chodzi o systemy bezpieczeństwaCzytaj też:
Nowe wersje Toyoty C-HR już w Polsce. Znamy ceny