Ford Polska ogłosił cennik i rozpoczął przyjmowanie zamówień na nowego Transita Couriera. Długość nowego Transita Couriera wynosi 4 337 mm (4 343 mm w wersji Active), szerokość bez lusterek 1 791 mm, wysokość 1 827 mm (1 839 mm w Active), a rozstaw osi 2 692 mm. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji Van wynosi 2,9 m3. Ładowność samochodu w zależności od wersji wynosi od 636 kg do 813 kg.
W gamie silnikowej nowego Transita Couriera w Polsce są napędy benzynowe i wysokoprężne. Oferta silników spalinowych obejmuje silnik 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach – o mocy 100 KM i 125 KM – a także 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM. Wszystkie samochody dostępne są z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a 1.0 EcoBoost 125 KM także z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową.
Trzy wersje wyposażenia: Trend, Limited oraz Active
Każdy Transit Courier (wersja wyposażenia Trend) zawiera w standardzie m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości, cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 i bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie znajduje się również pakiet systemów asystujących kierowcy, który zawiera m.in. system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, system monitorowania koncentracji kierowcy, system kontroli pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości. Ceny wersji Trend rozpoczynają się od 81 750 zł netto.
Pod koniec roku do oferty dołączy wersja Kombi w wersji wyposażenia Trend, która dodatkowo będzie zawierała m.in. odsuwane drzwi boczne po obu stronach oraz ruchomą przegrodę z kraty.
Wersja Limited
W wersji Limited znajduje się dodatkowo automatyczna klimatyzacja EATC, automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, koło kierownicy i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony materiałem Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania i kamera cofania. Ceny wersji Limited startują od 88 950 zł netto.
Wersja Active
Wersja Active nowego Transita Couriera w porównaniu do wyposażenia Trend wyróżnia się automatycznymi wycieraczkami przednimi z czujnikiem deszczu, kamerą cofania oraz kołem kierownicy i uchwytem dźwigni zmiany biegów wykończonymi materiałem Sensico. Jako jedyna w standardzie posiada także relingi dachowe. Jej cennik rozpoczyna się od 91 350 zł netto.
Wszystkie wersje Van posiadają w standardzie odsuwane drzwi boczne po prawej stronie, a opcjonalnie po obu stronach.
Pod koniec 2024 roku do produkcji wejdzie także w pełni elektryczna odmiana modelu, E-Transit Courier.
Czytaj też:
Elektryczny Ford Explorer zadebiutuje na Kongresie Nowej MobilnościCzytaj też:
Historia bestselleru Forda. Od niemal 60 lat wozi ludzi i towaryCzytaj też:
E‑Transit zasilany ogniwami wodorowymi. Testy potrwają trzy lata