Tesla zostanie zdetronizowana jeszcze w tym roku. To właściwie pewne

Tesla zostanie zdetronizowana jeszcze w tym roku. To właściwie pewne

Samochód BYD
Samochód BYDŹródło:BYD
Wszystko wskazuje na to, że goniący Teslę chiński koncern BYD jeszcze w tym roku przejmie pałeczkę popularniejszego producenta samochodów elektrycznych na świecie.

Jak donosi portal CarNewsChina, a co omawia Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, w III kwartale 2023 roku przewaga Tesli nad BYD w globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych skurczyła się do zaledwie 3,5 tysiąca sztuk. Portal przewiduje, że IV kwartał będzie należeć do chińskiej firmy.

Jak czytamy, 2 października 2023 roku zarówno chiński koncern BYD, jak i amerykańska Tesla opublikowały dane dotyczące sprzedaży aut w III kwartale 2023 roku. W tym okresie chiński producent dostarczył łącznie 824 001 pojazdów, z czego 431 603 stanowiły elektryczne samochody osobowe, co stanowi 52,4 proc. całkowitej sprzedaży tego wytwórcy. Z kolei Tesla sprzedała 435 059 aut, z których wszystkie były samochodami napędzanymi wyłącznie energią elektryczną.

Topniejąca przewaga

Opublikowane raporty pokazują, że w III kwartale przewaga amerykańskiego koncernu nad producentem z Chin wyniosła 3 456 sztuk EV, a jeszcze w II kwartale bieżącego roku Tesla sprzedała o 113 995 elektryków więcej od swojego chińskiego rywala. Jak pisze IBRM Samar, także wcześniej Amerykanie sprzedawali znacznie więcej aut (np. w I kwartale 2023 roku przewaga Tesli wyniosła 158 228 sztuk).

Jak pisze CarNewsChina, biorąc pod uwagę wyniki III kwarału 2023 roku, kwartalna sprzedaż pojazdów elektrycznych BYD prawdopodobnie przewyższy sprzedaż Tesli już w IV kwartale tego roku.

Przypomnijmy, że Tesla ma fabryki samochodów w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Niemczech, a w budowie jest nowa fabryka w Meksyku. BYD ma kilka fabryk pojazdów w Chinach oraz inwestuje w Uzbekistanie, Tajlandii i Brazylii.

Czytaj też:
W co gra Elon Musk? Miliarder ma jednego faworyta
Czytaj też:
Rewolucja na europejskim rynku. Tesla i Chińczycy zaczynają miażdżyć konkurencję
Czytaj też:
Erdogan chce ściągnąć Teslę do Turcji. Prosi Muska o budowę fabryki

Opracował:
Źródło: CarNewsChina, IBRM Samar