Nowy Mercedes-AMG GLC Coupé: szybko i modnie

Nowy Mercedes-AMG GLC Coupé: szybko i modnie

Nowy Mercedes-AMG GLC Coupé
Nowy Mercedes-AMG GLC Coupé Źródło:Mercedes-Benz
Mercedes-Benz wprowadza do sprzedaży w Polsce model GLC Coupé w dwóch wariantach. Mocnym i mocniejszym: jako GLC Coupé 43 i GLC Coupé 63 SE Performance.

Przypomnijmy, że kilka tygodni temu zadebiutował nowy Mercedes-AMG GLC z nadwoziem SUV. Teraz marka z Affalterbach (AMG) prezentuje nowego GLC Coupé, z modnym nadwoziem SUV-coupé.

Auto będzie oferowane w dwóch wersjach. Ta mocniejsza to GLC 63 S E Performance Coupé, czyli jako pierwszy hybrydowy SUV coupé Mercedesa o wysokich osiągach. Moc systemowa wynosi 680 KM. Słabszą i bazową wersją będzie wariant GLC 43 4MATIC Coupé o mocy 421 KM, z możliwością krótkotrwałego dostarczenia dodatkowych 14 KM za pośrednictwem rozrusznika zespolonego z alternatorem o napędzie pasowym (miękka hybryda).

Co czeka nas pod maską, wiemy. A we wnętrzu? Fotele AMG obszyte skórą syntetyczną Artico oraz mikrofibrą Microcut z unikalną grafiką. Opcjonalnie oferowane są także fotele AMG Performance. Standardowa specyfikacja obejmuje kierownicę AMG Performance ze spłaszczonym u dołu wieńcem, perforacją w obszarze uchwytu i aluminiowymi, srebrnymi łopatkami do zmiany biegów. Do tego zmiany trybów jazdy AMG Dynamic Select i sportowe pedały AMG, dywaniki podłogowe AMG oraz podświetlane listwy progowe drzwi z napisem AMG.

Do dyspozycji kierowców jest również aplikacja AMG Track Pace (standard w GLC 63 SE, opcja dla GLC 43), czyli rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym. Podczas jazdy torowej oprogramowanie dziesięć razy na sekundę rejestruje ponad 80 specyficznych dla pojazdu danych, takich jak prędkość, przyspieszenie, kąt skrętu i działanie pedału hamulca. Aplikacja wyświetla też czasy okrążeń i te odnotowane w poszczególnych sektorach, a ponadto oferuje dodatkowe narzędzia szkoleniowe oraz analityczne.

Skrzynia biegów AMG Speedshift

W obu wariantach Mercedesa-AMG GLC Coupé siła napędowa jest przekazywana za pośrednictwem przekładni AMG Speedshift MCT 9G. Jej oprogramowanie umożliwia krótkie czasy przełączania biegów i, w razie potrzeby, szybką wielokrotną redukcję. Ponadto ma funkcję podwójnego wysprzęglania.

Tylna oś skrętna i potężne hamulce

Standardem jest także aktywna tylna oś skrętna. Do 100 km/h tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich, maksymalnie o 2,5°. Powyżej 100 km/h tylne koła skręcają się równolegle do przednich – maksymalnie o 0,7°. To wpływa na stabilność jazdy.

AMG w GLC 43 zamontowało wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze o wymiarach 370 x 36 milimetrów z 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami, a z tyłu – tarcze 360 x 26 milimetrów z 1-tłoczkowymi zaciskami pływającymi. Do GLC 63 SE dopasowano standardowy kompozytowy układ hamulcowy AMG z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu (wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 390 x 36 mm) oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami z tyłu (wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 370 x 26 mm).

Czytaj też:
Zupełnie nowy Mercedes-AMG GT Coupé. Teraz to także auto 2+2
Czytaj też:
Zadziorny Mercedes-AMG GLC 43 4Matic SUV już w salonach w Polsce. Znamy ceny auta i dodatków

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz