Zupełnie nowy Mercedes-AMG GT Coupé. Teraz to także auto 2+2

Zupełnie nowy Mercedes-AMG GT Coupé. Teraz to także auto 2+2

Mercedes-AMG GT Coupé
Mercedes-AMG GT Coupé Źródło:Mercedes-Benz
Druga generacja sportowego samochodu AMG pojawia się na rynku z nową koncepcją wymiarów. Zwiększono przydatność na co dzień, poprawiono widoczność we wszystkich kierunkach oraz dodano opcjonalny układ siedzeń 2+2. Wszystko kosztem mocy, która choć ogromna, w porównaniu z innymi AMG plasuje się w strefie średniej.

Mercedes-AMG GT Coupé drugiej generacji to nowy topowy model w ofercie Mercedes-AMG. Samochód teraz łączy dynamiczne właściwości jezdne z większą przydatnością na co dzień. Po raz pierwszy sportowe coupé przenosi swoją siłę napędową na drogę, korzystając z całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. To wszystko w połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG.

Nowa architektura sportowego samochodu AMG, z aluminiowo-kompozytową strukturą nadwozia, pozwoliła wygospodarować wnętrze w układzie 2+2.

W momencie rynkowej premiery drugiej generacji AMG GT Coupé debiutują warianty AMG GT 63 4MATIC+ Coupé o mocy 585 KM oraz AMG GT 55 4MATIC+ Coupé o mocy 476 KM.

Układ kabiny 2+2 jest opcjonalny. Zastosowano duży rozstaw osi, krótkie zwisy oraz mocno pochyloną przednią szybę. Profil charakteryzuje się gładko wymodelowanymi powierzchniami, a tył podkreśla dynamikę, podobnie jak niemal zlicowane z karoserią obręcze. Z tylną pokrywą zintegrowano aktywny tylny spojler.

Kompaktowa kabina tworzy sylwetkę typu fastback i łączy się z nisko osadzonym, zaokrąglonym tyłem. Mocno podkreślone tylne nadkola kontrastują z otaczającymi powierzchniam.

Wyświetlacze i personalizacja

W środku funkcjonalnym i optycznym centrum konsoli środkowej jest ekran dotykowy o przekątnej 11,9 cala. System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest intuicyjny w obsłudze i potrafi uczyć się zwyczajów użytkownika. Wygląd cyfrowego zestawu wskaźników, z dostępem do treści specyficznych dla maszyn AMG, można spersonalizować za pomocą indywidualnie wybieranych widoków.

Koło kierownicy, spłaszczone u dołu i pokryte skórą nappa lub mieszanką skóry nappa i mikrofibry Microcut, standardowo oferuje funkcję podgrzewania. Specyfikacja obejmuje również matę z czujnikami wykrywającymi dotyk dłoni – jeśli kierowca nie trzyma rąk na kierownicy przez określony czas, uruchamiana jest kaskada komunikatów ostrzegawczych. W obliczu dalszego braku aktywności ostatecznie włączy się asystent awaryjnego zatrzymania.

Nadwozie z różnych materiałów

Mieszanka materiałów: aluminium, stali, magnezu i włókien materiałów kompozytowych zapewnia sztywność przy niskiej wadze. W konstrukcji nadwozia zastosowano aluminiowy panel usztywniający od strony podwozia oraz zintegrowane rozpórki – przednią i tylną. Również panel instrumentów z magnezu oraz mostek z kompozytu włóknistego zawierającego mieszankę włókien szklanych i węglowych.

4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG z dwiema turbosprężarkami twin-scroll

Na potrzeby AMG GT Coupé silnik otrzymał nową miskę olejową, zmienione ulokowanie chłodnicy powietrza doładowującego (intercoolera) oraz aktywną wentylację skrzyni korbowej. Otwory wlotowe i wylotowe zoptymalizowano pod kątem bardziej efektywnej wymiany gazów, a kanały spalin dla katalizatora i filtra cząstek stałych zostały powiększone. Dodatkową moc AMG GT 63 4MATIC+ Coupé uzyskano przede wszystkim dzięki wyższemu ciśnieniu doładowania i większej przepustowości powietrza, a także modyfikując oprogramowanie silnika.

Nowy Mercedes-AMG GT Coupé jest standardowo wyposażony w aktywną skrętną tylną oś (HAL). W zależności od prędkości jazdy tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (powyżej 100 km/h), co przednie. Zalety to łatwiejsza sterowność pojazdu w obszarze granicznym, a także mniejszy wysiłek przy kierowaniu, ponieważ przełożenie układu kierowniczego jest tu bardziej bezpośrednie.

Czytaj też:
Zadziorny Mercedes-AMG GLC 43 4Matic SUV już w salonach w Polsce. Znamy ceny auta i dodatków
Czytaj też:
Zupełnie nowy Mercedes-AMG GLC. SUV o wysokich osiągach w dwóch wersjach mocy
Czytaj też:
Pierwszy pojazd Mercedes-AMG... na każdą kieszeń

Galeria:
Mercedes-AMG GT Coupé
Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz