Nowe systemy wspomagania w Oplu Corsie. Przydadzą się zwłaszcza nocą

Nowe systemy wspomagania w Oplu Corsie. Przydadzą się zwłaszcza nocą

Opel Corsa po liftingu 2023
Opel Corsa po liftingu 2023 Źródło: Opel
Teraz nowy Opel Corsa oferuje więcej zaawansowanych technologii i systemów wspomagania kierowc. Część z nich jest znanych klientom droższych samochodów z wyższych segmentów.

W miejskim Oplu Corsie dostępne są adaptacyjne, nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED, które Corsa wprowadziła do segmentu małych samochodów w 2019 roku. Są teraz bardziej precyzyjne dzięki 14 elementom LED (po siedem w każdym reflektorze).

Jak działają reflektory nowej generacji? Gdy tylko samochód opuści obszar zabudowany, reflektory matrycowe automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych. Elementy LED są sterowane przez przednią kamerę o wysokiej rozdzielczości i nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej do ruchu drogowego i otoczenia. Reflektory „wycinają” z wiązki światła pojazdy nadjeżdżające z przeciwka, bez oślepiania kierowców tych pojazdów.

Kamera i radar: wspomaganie kierowcy

Systemy wspomagania kierowcy oferowane teraz w Oplu Corsa są oparte na kamerach i radarach. Rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i inne informacje drogowe, które są następnie wyświetlane w centrum informacyjnym kierowcy. Z kolei system utrzymania pojazdu w pasie ruchu, w połączeniu z tempomatem adaptacyjnym, utrzymuje samochód na środku pasa ruchu. Kierowca musi jedynie trzymać ręce na kierownicy, lekko ją dotykając.

System ostrzegania o obecności pojazdu w martwym polu wykorzystuje zamontowane w przednim i tylnym zderzaku czujniki ultradźwiękowe do powiadamiania kierowcy o obecności ruchomych obiektów w martwych polach po obu stronach i z tyłu samochodu. W odpowiednim lusterku bocznym zapala się symbol ostrzegawczy.

Tempomat adaptacyjny automatycznie reguluje odległość między samochodem a poprzedzającym go pojazdem, zwalniając lub przyspieszając w zależności od dystansu wybranego przez kierowcę. Jeśli poprzedzający samochód zwalnia, auto również zwalnia. Jeśli poprzedzający samochód znów przyśpiesza, auto również przyspiesza, by osiągnąć ustawioną prędkość.

Awaryjne hamowanie i łatwiejsze parkowanie

Corsa oferuje również oparty na kamerze i radarze automatyczny system awaryjnego hamowania (system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych). Oparty na kamerze układ działa przy prędkościach od 5 do 85 km/h. W przypadku zbyt szybkiego zbliżenia się do poprzedzającego pojazdu lub pieszego, system emituje sygnał ostrzegawczy i wyświetla komunikat w centrum informacyjnym kierowcy. W przypadku wysokiego ryzyka wystąpienia kolizji, układ hamulcowy jest gotowy i, jeśli to konieczne, uruchamiane jest hamowanie awaryjne pozwalające uniknąć lub, przy wyższych prędkościach, zminimalizować skutki potencjalnej kolizji.

System wykrywania zmęczenia kierowcy rozpoznaje oznaki potencjalnego zmęczenia kierowcy, monitorując jego zachowanie za kierownicą i czas trwania podróży oraz ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych na trzech poziomach, że czas zrobić sobie przerwę. Poziom wykrytego zmęczenia jest wyświetlany na pasku cyfrowego zestawu wskaźników.

W celu ułatwienia parkowania samochód został wyposażony w:

  • Czujniki parkowania,
  • Flank Guard (system ostrzega za pomocą sygnałów dźwiękowych i wskazań na wyświetlaczu przed obiektami, z którymi samochód może zetknąć lub zderzyć się z boku podczas manewrowania z niską prędkością),
  • Panoramiczną kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości (zwiększa kąt widzenia tego co dzieje się za samochodem do 180 stopni, umożliwiając kierowcy dostrzeżenie przeszkód zbliżających się z prawej lub lewej strony).

Czytaj też:
Kradli nawet 8 luksusowych aut tygodniowo. Mieli nowoczesny sprzęt i szybkie samochody
Czytaj też:
Tragiczny wypadek w Ułężu. Kierowca uderzył w drzewo i wypadł z auta

Opracował:
Źródło: Stellantis