Mercedesy EQA i EQB po faceliftingu. Producent podał szczegóły

Mercedesy EQA i EQB po faceliftingu. Producent podał szczegóły

Mercedesy EQA i EQB
Mercedesy EQA i EQB Źródło: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz przedstawił szczegóły zmodernizowanych modeli EQA i EQB. Oba są najtańszymi elektrycznymi Mercedesami na rynku.

EQA to samochód kompaktowy lub raczej crossover. Większy EQB mieści się wymiarami w nadwoziu kompaktowego SUV-a. ale jest autem, które mieści maksymalnie siedem foteli. Po zmianach, po raz pierwszy dla pięciomiejscowej wersji EQB dostępny jest opcjonalny hak holowniczy ze stabilizacją przyczepy ESP. Maksymalny uciąg wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła lub 4MATIC).

Wymiary najmniejszych elektryków

Pięciomiejscowy Mercedes-Benz EQA standardowo oferuje trójdzielne składane oparcie tylnej kanapy (w proporcji 40:20:40), a jego bagażnik mieści od 340 do 1320 litrów.

W siedmiomiejscowym EQB z dwóch siedzeń w trzecim rzędzie mogą korzystać osoby o wzroście do 1,65 m, można tam także zamontować foteliki dziecięce. Pojemność bagażowa wynosząca od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 litrów (odpowiednio, dla wersji pięcio- i siedmiomiejscowej) odpowiada standardom średniej klasy kombi.

Pochylenie oparć drugiego rzędu siedzeń można standardowo kilkustopniowo regulować, a na życzenie jego fotele są przesuwane wzdłużnie w zakresie o 140 milimetrów. Dzięki temu bagażnik można powiększyć nawet o 190 litrów.

Pompa ciepła i hak holowniczy

W przypadku obu aut, dzięki standardowej pompie ciepła, ciepło odpadowe z napędu elektrycznego można wykorzystać do ogrzewania wnętrza. Zmniejsza to zapotrzebowanie na prąd potrzebny do ogrzania kabiny. Wnętrze kompaktowych elektrycznych SUV-ów można klimatyzować przed uruchomieniem – korzystając z systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX w samochodzie lub zdalnie, za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.

Zaktualizowany Mercedes-Benz EQB ma specjalnie wzmocnioną konstrukcję nadwozia, bo w wersji pięciomiejscowej jest opcjonalnie dostępny z hakiem holowniczym ze stabilizacją przyczepy ESP. Przycisk odblokowania i lampka kontrolna haka holowniczego znajdują się w tylnej pokrywie. Po odblokowaniu hak można rozłożyć lub schować za poszyciem zderzaka. Zaczep holowniczy jest dopuszczony do przewozu rowerów. Jego maksymalne obciążenie wynosi 80 kg.

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz