Tak naprawdę chodzi o facelifting i dodanie kilku gadżetów technologicznych z aut EQ, ale z wyższej półki, czyli zaczynających się od litery C (EQC, a potem także EQE i EQS). W maluchach zaktualizowano system MBUX. Ma on teraz lepsze sterowanie głosowe. System lepiej rozumie kierowcę, który wydaje polecenia. Wprowadzono też nowe systemy wspomagające i technologię ładowania Plug & Charge. Z rzeczy bardziej praktycznych, EQB w wersji z pięcioma siedzeniami dostał hak holowniczy (maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem wynosi 1400 lub 1700 kg, w zależności czy mówimy o wersji z napędem na przednie koła, czy 4Matic).
Kilka zmian wizualnych
Wizualną zmianą numer jeden jest nowy czarny panel. Po faceliftingu został ozdobiony wzorem gwiazdy. To oczywiście w zależności od wersji. Jednak efekt udało się uzyskać zamierzony – chodziło o to by EQA i EQB przestały być postrzegane jako małe, wizualnie nawiązują do większych modeli Mercedesa na prąd. Projektanci odświeżyli także wkłady tylnych lamp.
Z kolei we wnętrzu lista nowości obejmuje najnowszej generacji kierownicę z panelami dotykowymi oraz wykończenia z drewna limonkowego o otwartych porach, ze wzorem gwiazdy i podświetleniem.
Chyba ważniejsze jest to, że udało się zwiększyć zasięg EQA do 560 km (w cyklu WLTP). To dlatego, że zmodyfikowano aerodynamikę oraz zastosowano nowe opony z mniejszymi oporami toczenia. Na co dzień będzie można docenić nową funkcję maksymalizacji zasięgu: odbiorniki energii, takie jak wyświetlacz czy klimatyzacja, można wyłączyć lub ograniczyć ich funkcjonalność.
Łatwiejsze i wygodniejsze ładowanie
Dzięki funkcji Mercedes me Charge Plug & Charge modele EQA i EQB po zmianach można wygodniej ładować w publicznych punktach ładowania obsługujących technologię Plug & Charge. Po podłączeniu przewodu proces ładowania rozpoczyna się automatycznie. Nie ma potrzeby dodatkowego uwierzytelniania. Samochód i stacja ładująca komunikują się bezpośrednio za pomocą kabla ładującego.
Mercedesy EQA i EQB po faceliftingu będzie można zamawiać od jesieni 2023 r. Pierwsze samochody pojawią się u europejskich dealerów na początku 2024 r.
Czytaj też:
Zupełnie nowy Mercedes-AMG GT Coupé. Teraz to także auto 2+2Czytaj też:
Nowy Mercedes-Benz Klasy E już w sprzedaży w Polsce. Znamy cennik auta i opcji