W przypadku obu bliźniaczych aut w wersjach Pro i GTX pojawią się nowe silniki, które wcześniej trafiły do flagowego modelu gamy ID. – ID.7. Mają one większą niż do tej pory moc przy zmniejszonym zużyciu energii. Dzięki temu zasięg ID.4 został zwiększony do 550 km (wg WLTP), a w przypadku ID.5 – do 556 km. Ceny odświeżonych modeli pozostały na tym samym poziomie.
Bardziej intuicyjna obsługa
Volkswagen zmodyfikował kokpit modeli ID.4 i ID.5. Oba auta są teraz wyposażone w nowy system infotainment z ekranem o przekątnej zwiększonej do 12,9 cala. Zmieniono także oprogramowanie. Wynikiem tego jest szybsze działanie i nowe funkcje. Nowa jest także struktura menu.
Wraz z faceliftingiem ulepszono Digital Cockpit (wyświetlacz za kierownicą) i opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Dotykowe slidery klimatyzacji i regulacji głośności są teraz podświetlane, zmieniono także wielofunkcyjną kierownicę. Dźwignię wyboru trybu jazdy przeniesiono z obudowy wskaźników za kierownicą na kolumnę kierownicy, podobnie jak w ID.7.
Jest i nowy system sterowania głosowego IDA, który reaguje bardziej precyzyjnie na polecenia głosowe i oferuje nowe funkcje. Nowością jest także system nagłośnienia firmy Harman Kardon ze wzmacniaczem o mocy 480 W i 10 głośnikami, dostępny w obu modelach jako opcja.
Moment obrotowy wyższy o 75 procent
Najważniejszą nowością we wszystkich modelach ID.4 i ID.5 z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh jest bardziej wydajny napęd. Dzięki nowemu silnikowi i akumulatorowi nowej generacji możliwe było zmniejszenie zużycia energii przy jednoczesnym zwiększeniu mocy. W modelach ID.4 Pro i ID.5 Pro z napędem na tylne koła jest stosowany silnik elektryczny o mocy 286 KM – to o 82 KM więcej niż do tej pory. Moment obrotowy wzrósł z 310 do 545 Nm. Dodatkowe 235 Nm to wzrost o 75 procent. W przypadku odmiany Pro 4Motion moc systemowa wzrosła do 286 KM – to dodatkowe 21 KM.
Najmocniejsza wersja GTX
Najmocniejszemu GTX-owi (zarówno ID.4, jak i ID.5) sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy. Modele ID.4 GTX i ID.5 GTX po zmianach mają moc systemową 340 KM (wzrost o 41 KM). Tak jak wcześniej, prędkość maksymalną odmian ID.4 GTX i ID.5 GTX ograniczono do 180 km/h. W zmodernizowanej gamie na takim samym poziomie jest prędkość maksymalna odmian Pro (wcześniej 160 km/h).
Dodatkowe 178 kilometrów w 10 minut
Wszystkie modele ID.4 i ID.5 z nowym akumulatorem 77 kWh mają teraz większy zasięg. Nowy ID.4 Pro może pokonać dystans 550 kilometrów (o 17 kilometrów więcej niż poprzednik). Nowy ID.5 Pro ma zasięg do 556 kilometrów (wzrost o 11 kilometrów). Modele ID.4 i ID.5 z napędem na koła tylne mogą być ładowane z taką samą mocą jak do tej pory – 135 kW. W przypadku modeli z napędem na wszystkie koła moc ładowania zwiększono ze 135 do 170 kW. Przy takiej mocy ładowania można w ciągu ok. 10 minut uzupełnić energię, która wystarczy do pokonania 178 km.
Czytaj też:
900 nowych miejsc pracy w Nysie. Niemcy postawią nową fabrykę elementów do elektrykówCzytaj też:
Volkswagen wstrzymuje produkcję samochodów. To globalny atak hakerów?