Innowatorzy w motoryzacji nagrodzeni w Brukseli. Wzrosła rola cyfryzacji

Innowatorzy w motoryzacji nagrodzeni w Brukseli. Wzrosła rola cyfryzacji

Fabryka samochodów Audi
Fabryka samochodów Audi Źródło:Audi
W Brukseli odbyła się ceremonia wręczenia nagród dla najlepszych innowatorów, podczas której uczczono pionierskie technologie w branży motoryzacyjnej. Podczas wydarzenia wyróżniono dwanaście najlepszych rozwiązań i podkreślono postęp technologiczny w kierunku transformacji bliźniaczej – zielonej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdu definiowanego programowo (SDV).

Wręczono nagrody CLEPA Innovation Awards, Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych. Była to już ósma edycja konkursu. Nagrody służą uznaniu znaczącej roli producentów części motoryzacyjnych w kształtowaniu przyszłej mobilności. Dodajmy, że dzięki 30 miliardom euro inwestowanym rocznie w badania i rozwój, sektor motoryzacyjny jest największym prywatnym inwestorem w badania i rozwój w UE. W tegorocznych nagrodach wyróżniono najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne na rzecz bliźniaczej transformacji ekologicznej i cyfrowej.

– Nagrody służą ważnemu celowi – wyróżnieniu najnowszych technologii producentów części motoryzacyjnych i podkreśleniu wyjątkowych wysiłków podejmowanych w naszym sektorze. Koncentrujemy się na transformacji cyfrowej i ekologicznej, ponieważ wymagania transformacji cyfrowej i zrównoważonego rozwoju wymagają szybszych, bardziej zaawansowanych i różnorodnych rozwiązań – mówi sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych – CLEPA, Benjamin Krieger.

W trakcie ceremonii wręczenia nagród zaprezentowano pionierskie rozwiązania wybrane w konkursie, który odbył się na początku tego roku. Wnioski zostały ocenione i poddane analizie przez panel złożony z 41 członków jury, reprezentujących środowisko akademickie, przemysł i społeczność badawczo-innowacyjną. Eksperci ci oceniali każdą innowację, między innymi na podstawie jej wpływu i gotowości rynkowej.

Oprogramowanie ważniejsze niż kiedykolwiek

Jak czytamy, wprowadzając kategorię cyfrową, Elmar Pritsch z Deloitte ujawnił zupełnie nowe spostrzeżenia z niedawnej ankiety na temat przyszłości pojazdów SDV. Wkroczyliśmy w dekadę pojazdu definiowanego programowo. Wkrótce oprogramowanie stanie się wyróżnikiem, na podstawie którego ludzie będą decydować o zakupie, bądź też powstrzymywaniu się od zakupy danego samochodu.

– Producenci części motoryzacyjnych z liczbą około dziewięciu tysięcy, są liderem w Europie pod względem nowych patentów składanych każdego roku. To oni, inwestując każdego roku ponad 30 miliardów euro w badania i rozwój, odgrywają kluczową rolę w unowocześnianiu i dostosowywaniu przemysłu motoryzacyjnego do nowych globalnych wymagań regulacyjnych i wyzwań społecznych. Coraz ważniejsze jest opracowywanie nowych technologii i systemów zapewniających wyższą wydajność w zakresie bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju, łączności i komfortu – mówi Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (jest członkiem CLEPA).

Czytaj też:
Debata „Wprost”. Innowacje w branży mobility
Czytaj też:
Ustawa o chipach weszła w życie. Motoryzacja w Europie ma być bezpieczna

Opracował:
Źródło: SDCM, CLEPA