Renault wychodzi poza Europę. Pomóc ma nowy model: Kardian

Renault wychodzi poza Europę. Pomóc ma nowy model: Kardian

Renault Kardian
Renault Kardian Źródło:Kardian
Mocna pozycja w Europie oraz ścisły sojusz z Azjatami z Nissana i Mitsubishi wydają się nie wystarczać Renault. Francuzi zamarzyli o światowej ekspansji.

Renault poinformowało, że planuje zainwestować 3 mld euro we wprowadzenie ośmiu nowych modeli poza Europą, w tym pięciu pojazdów z segmentów C i D (kompakty i klasa średnia), aby do 2027 r. pozycjonować markę w segmentach generujących największą wartość.

Nowy model: Kardian

Marka Renault przedstawiła swój „International Game Plan 2027". Francuski producent zapowiedział gigantyczne plany ekspansji poza Europą. Ofensywa ma zostać wsparta inwestycjami w wysokości 3 mld euro. Renault dąży do podwojenia przychodów netto na jednostkę sprzedaną poza Europą w 2027 roku w porównaniu z rokiem 2019. W ofercie pojawi się między innymi pięć nowych aut z segmentów C i D. Jednocześnie marka zamierza wzmocnić swoją pozycję w segmencie B dzięki modelowi Kardian, który w przyszłym roku wejdzie na rynek w Ameryce Łacińskiej i Maroku.

Drugim celem planu jest obniżenie emisji CO2. Ma to zostać osiągnięte przede wszystkim dzięki hybrydowym układom napędowym w przyszłej gamie, ale także dzięki wprowadzeniu modeli elektrycznych E-Tech w kilku krajach poza Europą, takich jak Megane E-Tech Electric, który jest już dostępny w Brazylii i Turcji. W ten sposób Renault zamierza sprzedawać jeden na trzy samochody w wersji elektrycznej lub hybrydowej poza Europą do 2027 roku.

Historyczne korzenie poza Europą

Renault jest najlepiej sprzedającą się francuską marką motoryzacyjną na świecie z 43 proc. udziałem w sprzedaży międzynarodowej, która w 2022 r. wyniosła 634 124 sztuki. W ubiegłym roku pięć z dziesięciu największych rynków zbytu znajdowało się poza Europą: Brazylia (nr 2), Turcja (nr 4), Indie (nr 5), Korea Południowa (nr 8) i Kolumbia (nr 9). Producent dysponuje poza Europą siecią ponad 4000 dealerów. Marka zwiększyła również swój międzynarodowy zasięg dzięki trzem centrom inżynieryjnym i czterem centrom projektowym, w tym jednemu z siedzibą w Brazylii. Obecnie dla marki Renault poza Europą pracuje 35 000 osób.

Czytaj też:
Są ceny nowego Renault Espace. To teraz SUV, już nie minivan
Czytaj też:
Carsharing. Jak jeździć, kiedy cały czas zmienia się samochód?

Galeria:
Renault Kardian
Opracował:
Źródło: Renault