Analitycy: leasing będzie królował, głównie samochodów używanych i w wersji full-service

Analitycy: leasing będzie królował, głównie samochodów używanych i w wersji full-service

Leasing
Leasing Źródło:McKinsey
Leasing „full-service” oraz finansowanie samochodów używanych – to najbardziej obiecujące segmenty rynku finansowania według najnowszych analiz firmy konsultingowej McKinsey. Raport dotyczy wybranych krajów Europy i wybiega aż do 2030 roku, jednak część płynących z niego wniosków już dziś się potwierdzają, także w Polsce.

Analitycy McKinsey wzięli pod lupę trendy w pięciu państwach Europy – Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Łącznie odpowiadają one za 50-60 proc. całego europejskiego rynku finansowania nabycia pojazdów – poczynając od nowych i używanych samochodów osobowych i lekkich dostawczych (LCV), przez typowe samochody dostawcze, ciężarówki i busy, aż po jednoślady. Autorzy raportu uwzględnili ich finansowanie m.in. poprzez kredyty, w leasingu finansowym, w tzw. leasingu „full-service” (grupa obejmująca najpopularniejszy w Polsce leasing operacyjny oraz wynajem długoterminowy) oraz usługi ubezpieczeniowe dostarczane przez firmy leasingowe.

Leasing „full-service” coraz ważniejszy

Według estymacji McKinsey w 2030 roku roczne przychody dostawców finansowania będą większe o 25 mld euro rocznie niż teraz, a cały rynek w badanych krajach będzie rósł w średnim tempie 4 proc. rocznie. Ponad 90 proc. całkowitych przychodów będzie stanowiło finansowanie samochodów osobowych i lekkich dostawczych (LCV).

Jeśli chodzi o formy finansowania, do najbardziej obiecujących autorzy raportu zaliczają leasing „full-service” oraz, wydzielone ze wszystkich form finansowania, finansowanie samochodów używanych. „Mają one potencjał, by stać się kluczowymi segmentami rynku finansowania pojazdów” – czytamy w opracowaniu raportu. To dlatego, że konsumenci i firmy w coraz większym stopniu preferują różne elastyczne opcje nabywania i korzystania z samochodów. To właśnie stoi za popularnością leasingu „full-service”, rosnącego w ponadprzeciętnym tempie.

Aby wykorzystać swoje szanse, dostawcy finansowania muszą jednak wziąć pod uwagę nowe wyzwania na rynku, nowe technologie i oczekiwania klientów. Najlepsze perspektywy ma podejście do biznesu oparte na analizie danych, pozwalającej optymalizować sprzedaż samochodów z wykorzystaniem zarówno kanałów cyfrowych, jak i istniejących sieci zbytu.

Czytaj też:
Nowoczesne SUV-y Volkswagena teraz z korzystniejszym finansowaniem
Czytaj też:
Zaskakujący apel do leasingodawców. Zwrócili się do nich ekolodzy

Opracował:
Źródło: McKinsey