Samorząd Wrocławia (za Wrocław.pl) przyjął aktualizację do Programu Ochrony Powietrza. Zapisano w niej zobowiązanie do utworzenia w mieście Strefy Czystego Transportu. Wrocławska SCT, jak czytamy, obejmie 6 proc. powierzchni miasta. Mało? Zamieszkuje w niej blisko 1/4 mieszkańców Wrocławia.
Głównie zaludnione centrum miasta
Strefa Czystego Transportu we Wrocławiu będzie obejmować centrum i część śródmieścia z osiedlami. Obejmie Stare Miasto, Nadodrze, Ołbin, Kleczków, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Oławskie i Przedmieście Świdnickie oraz część osiedla Szczepin.
Wrocław zamierza być przyjazny mieszkańcom, także tym posiadającym starsze auta. Będą one oznaczone nalepkami i będzie sporo wyłączeń (m.in. dla pojazdów zabytkowych i osób z niepełnosprawnościami).
Wrocław zamierza wprowadzić SCT trzyetapowo
-
Etap 1 w 2025 roku – do SCT nie wjadą diesle niespełniające normy Euro 4 (do rocznika 2006) oraz auta benzynowe niespełniające normy Euro 3 (do 2001),
-
Etap 2 w 2030 roku – do SCT nie wjadą diesle niespełniające normy Euro 5 (do 2011) oraz auta benzynowe niespełniające normy Euro 4.
-
Etap 3 w 2035 roku – do STC nie wjadą diesle niespełniające normy Euro 6 (od rocznika 2015) i auta benzynowe niespełniające normy Euro 5.
Czytaj też:
Dzień Bez Samochodu 2023. Właśnie dziś rusza kampania na temat wpływu spalinCzytaj też:
Strefa Czystego Transportu w Warszawie będzie większa? Zakończyły się konsultacje społeczne