Kompaktowe elektryki Peugeota już w polskich salonach. Znamy ceny e-308

Kompaktowe elektryki Peugeota już w polskich salonach. Znamy ceny e-308

Peugeot e-308 i e-308 SW
Peugeot e-308 i e-308 SW Źródło: Peugeot
Nowe modele Peugeota 308 w wersji hatchback i kombi, dostępne wcześniej tylko w zelektryfikowanej wersji plug-in hybrid, są teraz oferowane w Polsce w wersji z napędem w 100 proc. elektrycznym.

Elektryczne wersje Peugeota 308 i 308 SW są napędzane całkowicie nowym silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM), zapewniającym zasięg ponad 400 km (w cyklu WLTP).

Design nowych modeli Peugeot E-308 i E-308 SW to kilka cech charakterystycznych dla marki: wydłużona maska, nadwozie o czystych proporcjach i nowe logo pośrodku grilla. Zwiększyła się przestronność wnętrza obu aut. Przednie reflektory Matrix LED obramowane zostały sygnaturą świetlną w kształcie kłów, podobnie jak tylne światła z motywem potrójnego śladu pazurów. 18-calowe, aluminiowe felgi zostały specjalnie zaprojektowane dla elektrycznych wersji Peugeota 308 i 308 SW.

Napęd i nowy akumulator

W nowych Peugeotach E-308 i E-308 SW montowany jest całkowicie nowy silnik elektryczny o mocy 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Silnik uzupełnia obecną ofertę napędów hybrydowych typu plug-in o mocy 180 KM i 225 KM oraz silników spalinowych.

Konstrukcją nowej generacji jest również akumulator trakcyjny. Jest to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh charakteryzujący się zmienionym składem chemicznym: 80 proc. niklu, 10 proc. manganu i 10 proc. kobaltu. Generuje napięcie 400 V i zapewnia ponad 400 km zasięgu. Zużycie energii w obu modelach to 12,7 kWh na 100 km.

Aby lepiej zarządzać zużyciem energii, kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy (Eco, Normal i Sport). Dzięki trybowi Brake może on też zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.

Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala prądu stałego o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80 proc. jego pojemności zajmuje mniej niż 25 minut.

Cennik w 100 proc. elektrycznych modeli Peugeot 308 i 308 SW zaczyna się od 192 500 zł dla hatchbacka i 197 500 zł dla kombi.

Czytaj też:
Nowy Peugeot e-3008. Światowa premiera na salonie w Zurychu
Czytaj też:
Panoramic i-Cockpit. Wiemy, jak wygląda wnętrze nowego 3008

Opracował:
Źródło: Stellantis