Hilux w zupełnie nowej odsłonie. Toyota dorzuciła miękką hybrydę

Hilux w zupełnie nowej odsłonie. Toyota dorzuciła miękką hybrydę

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V
Toyota Hilux Mild Hybrid 48V Źródło: Toyota
Normy emisji są nieubłagane i muszą im zostać poddane także tak ikoniczne auta, jak Toyota Hilux. By sprostać normom Toyota poszerzyłaa gamę Hiluxa o nowy system Mild Hybrid 48V.

Do gamy modelu dołącza nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V, pierwszy zelektryfikowany wariant w historii modelu.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V ma charakterystyczną dla tego modelu stylistykę podkreśloną masywnym przednim zderzakiem. Auto z tym napędem dostępne będzie wyłącznie z podwójną kabiną. Na liście wyposażenia jest m.in. najnowszy system multimedialny oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Jeśli chodzi o napęd, to silnik Diesla o pojemności 2,8-litra został wzmocniony przez system Mild Hybrid 48V, który zaprojektowano specjalnie dla pick-upa Toyoty. Kompaktowy generator napędzany od silnika spalinowego za pomocą systemu paskowego ładuje nową baterię litową 48V, na tyle małą i lekką (7,6 kg), że udało się ją zainstalować pod tylnymi siedzeniami, minimalizując tym samym jej wpływ na przestrzeń w kabinie. Bateria 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą nowego konwertera DC/DC.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Podobnie jak w przypadku hybrydowych układów napędowych Toyoty, nowa bateria jest ładowana podczas zwalniania, odzyskując energię przy zmniejszaniu prędkości, która w przeciwnym razie zostałaby utracona. Przy całkowicie naładowanej baterii układ może dostarczyć do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego.

Diesel sercem układu

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Pod maską Toyoty Hilux Mild Hybrid 48V pracuje 16-zaworowy silnik Diesla o pojemności 2,8 litra, który generuje moc 204 KM (150 kW) przy 3400 obr/min i 500 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 2800 obr/min. Jednostka napędowa jest zgodna z normą Euro 6d.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i chłodzony cieczą intercooler. Do redukcji emisji spalin wykorzystano katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jak również dodatkowy wtrysk AdBlue.

Może jeździć na alternatywne paliwo

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Podobnie jak w przypadku innych wersji Toyoty Hilux, modeli z rodziny Proace oraz Land Cruisera, Hilux Mild Hybrid 48V jest kompatybilny z uwodornionym olejem roślinnym HVO100 produkowanym z odnawialnych źródeł.

Nowy Hilux Mild Hybrid 48V mierzy 5325 mm długości 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, a przestrzeń ładunkowa ma 1525 mm długości. Auto z nowym napędem hybrydowym może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg i ma ładowność na poziomie 1000 kg.

Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugiej połowie 2024 roku.

Czytaj też:
Nowa sportowa Toyota. To Supra nowej ery?
Czytaj też:
Będzie kolejny elektryk w gamie Toyoty. Znamy szczegóły techniczne modelu

Opracował:
Źródło: Toyota