Od roku 2004, gdy Swift w Suzuki został tzw. modelem globalnym, jest oferowany w 169 krajach. Jego łączna sprzedaż do października 2023 przekroczyła 9 milionów sztuk. Całkowicie nowy model z rocznika 2024 oferuje nowy poziom komfortu, oszczędności oraz bezpieczeństwa.
Nowy Suzuki Swift. Design zewnętrzny
Nowy Swift ma wlot powietrza do chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni oraz charakterystyczne światła, które z przodu przypominają literę „l”. Reflektory przechodzą w zaokrąglone i poszerzone błotniki. Miękko opadająca ku tyłowi linia dachu dodaje sylwetce lekkości. Tylne lampy są zespolone, a tylny zderzak poszerzono.
Do wyboru są wersje z nadwoziem w jednym kolorze (dziewięć różnych lakierów) oraz cztery odmiany tzw. dwukolorowe (dach w innym kolorze), w tym auta wykończone z użyciem całkiem nowych lakierów Frontier Blue Pearl Metallic oraz Cool Yellow Metallic. Obydwa z wymienionych są (podobnie jak Burning Red Pearl) trójwarstwowe.
Suzuki Swift. Nowe wnętrze
Nowy Swift ma kabinę z ergonomicznymi rozwiązaniami. Kokpit został tak zaprojektowany, że jego środkowa część oraz konsola centralna zostały – dla wygodniejszej obsługi – delikatnie zwrócone w stronę kierowcy. Swift ma dwukolorową (czarno-jasnoszarą) deskę rozdzielczą i tapicerkę przednich drzwi utrzymaną w podobnej konwencji kolorystycznej (z satynowym wykończeniem oraz satynowymi akcentami w kolorze ciemnego srebra).
Na desce rozdzielczej zamontowano pojemnościowy ekran dotykowy HD, o przekątnej 9 cali. System audio-wizualny Suzuki umożliwia podłączenie smartfonów różnych systemów, a więc Apple CarPlay lub Android Auto. System rozpoznaje głos, odtwarza muzykę przez Bluetooth, a także wyświetla informacje o stanie pojazdu.
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa
Radar pracujący na falach milimetrowych oraz kamera monoskopowa wykrywają pojazdy, rowery i pieszych przed pojazdem oraz pomagają łagodzić skutki zderzeń czołowych i bocznych. Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, samochód najpierw ostrzega kierowcę dźwiękiem i za pomocą odpowiedniego komunikatu na wyświetlaczu. Jeśli kierowca hamuje z niewystarczającą siłą, automatycznie włącza się brake assist (wspomaganie hamowania). Jeśli prawdopodobieństwo kolizji jest jeszcze większe, system automatycznie włączy hamowanie awaryjne, aby zmniejszyć siłę uderzenia i złagodzić potencjalne uszkodzenia spowodowane kolizją.
Auto wyposażone jest także w Lane Keep Assist (LKA), Driver Monitoring System (DMS) – system monitorowania kierowcy. Z kolei kamera wbudowana w deskę rozdzielczą monitoruje oczy i twarz kierowcy.
Nowy silnik 1,2 l z napędem Mild Hybrid SHVS 12V
Nowa, 3-cylindrowa jednostka benzynowa, o pojemności 1,2 litra, zyskała kilka ulepszeń, żeby zagwarantować większą oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję spalin, z wyższym momentem obrotowym, przy niskich prędkościach. Silnik współpracuje z napędem SHVS, który podczas zwalniania lub hamowania przekształca energię kinetyczną w elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze litowo-jonowym. Podczas przyspieszania silnik wspomagany jest dzięki temu dodatkowym momentem obrotowym.
Czytaj też:
Najdroższe i najtańsze auta w abonamencie. Co powiecie na 17 tys. zł miesięcznie?Czytaj też:
Raport awaryjności TUV 2024. Fatalnie wyniki Tesli