Najdroższe i najtańsze auta w abonamencie. Co powiecie na 17 tys. zł miesięcznie?

Najdroższe i najtańsze auta w abonamencie. Co powiecie na 17 tys. zł miesięcznie?

Mercedes GLE (fot. Mercedes)
Abonament w motoryzacji zyskuje na popularności. Oferta jest przebogata. Tak różnorodna, że za najdroższe auto miesięcznie płaci się tyle, ile za najtańsze przez rok.

Abonament na najdroższe auto dostępne w standardowym wynajmie długoterminowym, 600-konnego SUV-a coupé, kosztuje prawie 14 tys. zł netto miesięcznie, czyli ponad 17 tys. zł z pełnym VAT-em – policzył Carsmile. Za tę kwotę można opłacić całoroczny abonament na najtańszy miejski samochód. Jakie pojazdy znalazły się w zestawieniu najdroższych i najtańszych aut dostępnych w wynajmie długoterminowym?

Comiesięczna faktura opiewająca na kwotę 13 943 zł plus VAT – takie według szacunków analityków są koszty wynajęcia na 3 lata Mercedesa-AMG GLE Coupé, należącego do stosunkowo rzadkiej grupy SUV-ów coupé. Przyjemność jazdy tym sportowym SUV-em w wersji 63 S 4-Matic Ultimate, wyposażonym w 4-litrowy silnik V8 o mocy 612 KM i 9-stopniową skrzynię biegów (cena katalogowa modelu przekracza 800 tys. zł), kosztuje miesięcznie tyle, co roczny abonament na miejskiego Fiata 500. Wysokość miesięcznej faktury obliczono przy założeniu, że umowa wynajmu zawierana jest na 3 lata, najemca nie wnosi żadnego wkładu własnego, a koszty związane z ubezpieczeniem AC/OC, serwisowaniem czy wymianą opon wliczone są w miesięczną ratę. Ekstra dochodzi więc tylko koszt paliwa.

Granica 800 tys. zł

– Celem naszego zestawienia było pokazanie aut dostępnych w standardowej ofercie wynajmu długoterminowego. Istnieje oczywiście możliwość zamówienia zindywidualizowanej wyceny abonamentu na samochód wart ponad 800 tys. zł. Kwota 800 tysięcy jest jednak taką umowną granicą, powyżej której skonstruowanie oferty wynajmu długoterminowego staje się problematyczne. W takim wypadku nabywca może jednak skorzystać z klasycznego leasingu, o ile oczywiście posiada odpowiednią zdolność kredytową, aby opłacać tak wysokie faktury – wyjaśnia Sylwester Łagowski, szef działu zamówień w Carsmile.

Niższa cena w zamian za manualną skrzynię biegów

Jeśli ktoś szuka natomiast najtańszego nowego auta, jakie można wynająć np. na 3 lata, to odpowiedzią jest Fiat 500 z manualną skrzynią biegów. Abonament na ten miejski samochód kosztuje 1 131 zł netto miesięcznie. Na liście pięciu niskobudżetowych pojazdów wytypowanych przez Carsmile znalazły się jeszcze: Citroen C3, który jako jedyny w zestawieniu ma skrzynię automatyczną, a ponadto: Hyundai i20, Suzuki Swift oraz Dacia Sandero, która z kolei jako jedyna reprezentuje zanikający segment aut napędzanych LPG. Wytypowane pojazdy różnych marek zmieściły się w przedziale 1100-1400 zł netto jeśli chodzi o miesięczny abonament.

Kilkanaście tysięcy miesięcznie za auto – to możliwe

W grupie najdroższych aut znalazły się z kolei cztery duże SUV-y o bardzo mocnych silnikach oraz ekskluzywny van. Łączy je nie tylko bardzo bogate wyposażenie i sportowa moc, ale też abonament kosztujący kilkanaście tysięcy złotych netto miesięcznie. Średni abonament w tej grupie pojazdów wynosi według szacunków 12,7 tys. zł netto, czyli 15,6 tys. zł z pełnym VAT-em. To kwota odpowiadająca aż trzem miesięcznym pensjom, jakie średnio zarabia się w Polsce „na rękę”.

Auta dla wybranych

Na drugim miejscu w zestawieniu najdroższych aut w wynajmie długoterminowym znalazło się Porsche Cayenne E-Hybrid. Pod maską tego SUV-a pracuje 6-cylindrowoy silnik o mocy 340 KM, dodatkowo wspierany przez napęd elektryczny, co łącznie daje aż 470 KM. Mamy więc w zestawieniu kolejnego sportowego SUV-a, który potrafi, gdy zajdzie taka potrzeba, przekształcić się w ciche auto rodzinne. Za taką możliwość trzeba zapłacić ok. 13 200 zł netto miesięcznie. Na kolejnych miejscach w zestawieniu najdroższych aut w wynajmie długoterminowym znalazły się: Range Rover w wersji Sport, Mercedes Klasy V w wersji osobowej oraz Audi Q7. Ich parametry oraz koszt miesięcznego abonamentu przedstawia tabela.

Najtańsze i najdroższe auta w abonamencieCzytaj też:
Elektryk czy auto spalinowe w wynajmie długoterminowym. Co się bardziej opłaca?
Czytaj też:
Analitycy: leasing będzie królował, głównie samochodów używanych i w wersji full-service

Opracował:
Źródło: Carsmile