Sensacyjna wiadomość od chińskiej marki. Być może w Polsce powstanie fabryka

Sensacyjna wiadomość od chińskiej marki. Być może w Polsce powstanie fabryka

Omoda 5
Omoda 5 Źródło: Omoda
Omoda, chińska marka, która szykuje się do rozpoczęcia w 2024 roku sprzedaży aut w Polsce, w ciągu 5 lat chce zdobyć 5 proc. udziałów w rynku. Nie wyklucza też budowy fabryki w naszym kraju.

Przez ostatni miesiąc, przedstawiciele Omody spotykali się z potencjalnymi dealerami oraz kontrahentami. Plany na początek zakładają otwarcie 20 salonów w największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Wrocław. Dodatkowo w planach są salony pokazowe w centrach miast, aby każdy mógł zobaczyć samochody z bliska. Docelowo punktów sprzedaży ma być od 30 do 40, a każdy z nich będzie również punktem serwisowym.

Przeskoczyć wielkich w 5 lat

Docelowo Omoda ma w planach otwarcie od 30 do 40 salonów w naszym kraju, a w ciągu pierwszych pięciu lat chce zdobyć 5 proc. udziału w sprzedaży nowych aut w naszym kraju. To bardzo ambitne założenie. Osiągnięcie takiego udziału w rynku oznaczałoby poziom powyżej dzisiejszego wyniku BMW, które na koniec listopada mogło poszczycić się wynikiem rzędu 4,8 proc. i siódmą pozycją w rankingu rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce, według rankingu IBRM Samar.

– Naszą strategią nie jest agresywna polityka cenowa. Choć cena auta będzie atrakcyjna, to większy nacisk kładziemy na jej stosunek do wyposażenia. Nasz samochód już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony, zdecydowanie lepiej niż oferuje konkurencja. Stawiamy też na atrakcyjne warunki gwarancji, aby przekonać potencjalnych klientów – mówi Eric Zheng, szef polskiego oddziału Omody.

Lokalizacja fabryki. Polska na celowniku

Plany marki dotyczące rynku europejskiego wybiegają jeszcze dalej. Początkowo wszystkie auta, które trafią do Polski będą produkowane w Chinach. Po kilku pierwszych latach działalności producent planuje rozpocząć budowę fabryk na Starym Kontynencie – zarówno części, jak i aut. Dzięki temu będzie mógł skrócić czas potrzebny na ich dostawę. Firma zaznacza, że jedną z możliwych lokalizacji jest Polska.

Jedno auto, po chwili drugie

W pierwszej kolejności w Polsce będzie dostępny model Omoda 5 z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 TGDI, połączonym z 7-stopniową automatyczną przekładnią DCT. Do gamy, w drugiej połowie 2024 roku, dołączy wariant elektryczny z baterią o pojemności 61 kWh oraz zasięgiem do 430 kilometrów i szybkim ładowaniem.

Spółką matką marki Omoda jest Chery Holding Group, chińska firma z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Dodajmy, że w ostatnim czasie z ofertą aut chińskich w Polsce zaprezentowały się m.in. MG Motors, Voyah i BAIC.

Czytaj też:
Nowy SUV na polskim rynku. Chińczycy ujawnili jego możliwości
Czytaj też:
Mnóstwo nowych marek samochodowych w Polsce. Debiut goni debiut

Opracował:
Źródło: Omoda, IBRM Samar