Droga ekspresowa S17. Kierowcy pojadą szybciej z Lublina do Zamościa

Droga ekspresowa S17. Kierowcy pojadą szybciej z Lublina do Zamościa

Budowa S17 Lublin-Zamość
Budowa S17 Lublin-Zamość Źródło: GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest na ostatnim etapie wyboru wykonawcy dwóch odcinków drogi ekspresowej S17, między Lublinem, a Zamościem.

Dyrekcja poinformowała, że zakończyła ocenę ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi S17 Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica, o łącznej długości 35 km. Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor oraz Mostostal Warszawa.

S17. Duże zainteresowanie wykonawców

W obu przetargach wpłynęły w sumie 23 oferty. W trakcie postępowań Dyrekcja otrzymała prawie 2,5 tys. pytań od wykonawców, na które udzieliła odpowiedzi, aby wykonawcy mogli w sposób prawidłowy skalkulować koszty.

W przetargu na realizację odcinka Piaski – Łopiennik Dyrekcja wybrała ofertę firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica, za najkorzystniejszą uznała ofertę firmy Mostostal Warszawa, o wartości 936,6 mln zł.

Droga S17. Co powstanie?

W ramach obu zadań wybudowana zostanie dwujezdniową droga ekspresowa, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie dróg w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.

Odcinek Piaski – Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.

Odcinek Krasnystaw – Izbica, o długości 18,8 km, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.

S17. Z Warszawy do granicy z Ukrainą

Przypomnijmy, że droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski – Hrebenne to ważny fragment całego ciągu S17 Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne (granica państwa). To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z drogą ekspresową S12 Piaski – Dorohusk. Poprzez wybudowane odcinki S12 na wspólnym przebiegu z S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się także z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).

Czytaj też:
Drogi ekspresowe S12 i S17 do Ukrainy. Wiemy, jaki jest stan ich realizacji
Czytaj też:
Zderzenie trzech ciężarówek na S17. Utrudnienia w ruchu, kukurydza na drodze
Czytaj też:
Droga ekspresowa S17. Są dobre wieści w sprawie budowy dwóch nowych odcinków

Źródło: GDDKiA