LBX Morizo RR Concept to sportowy prototyp zbudowany na bazie najnowszego miejskiego crossovera marki. Auto o mocnym napędzie, wysokich osiągach i torowym prowadzeniu zostało stworzone we współpracy z Akio Toyodą, prezesem zarządu i dyrektorem reprezentatywnym Toyota Motor Corporation, który w rajdach i wyścigach startuje pod pseudonimem Morizō Kinoshita.
Napęd z GR Yarisa
LBX Morizo RR Concept napędzany jest trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 l i oznaczeniu G16E-GTS. Jednostka napędowa rozwija moc 305 KM/224 kW przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm, który osiągany jest w zakresie 3250 – 4600 obr./min. Auto wyposażono w ośmiobiegową, automatyczną przekładnię Direct Shift oraz w stały napęd na cztery koła sterowany elektronicznie.
Wszystkie kluczowe elementy LBX-a zostały dostrojone pod kątem jak najlepszych osiągów. Długość auta pozostała taka sama (4190 mm), ale usportowiony crossover jest szerszy o 20 mm (1845 mm), a także niższy o 10 mm (1535 mm). Przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano podwójne wahacze. Na przednich i tylnych kołach są wentylowane hamulce tarczowe, a auto porusza się na 19-calowych felgach aluminiowych z oponami w rozmiarze 235/45R19.
Detale stylistyczne
Nadwozie LBX-a Morizo RR Concept zostało dopracowane pod kątem aerodynamicznym, a wyjątkowość wersji podkreślają stylistyczne detale. Oprócz większych felg aluminiowych auto wyróżnia się także pomalowanymi na żółto zaciskami hamulców, anteną dachową oraz listwą grilla. We wnętrzu z tapicerką w kolorze Ochre pasy bezpieczeństwa też mają żółtą barwę. LBX Morizo RR Concept ma dwukolorowe malowanie nadwozia, w którym lakier Sonic Chrome połączono z czarnym dachem.
Czytaj też:
Lexus goni Volvo. Pomógł zwłaszcza jeden modelCzytaj też:
Ile naprawdę drogich samochodów kupują Polacy?
