To niewielkie auto ma aż 305 KM. Sportowy Lexus LBX powstał, bo tak chciał prezes

To niewielkie auto ma aż 305 KM. Sportowy Lexus LBX powstał, bo tak chciał prezes

Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus LBX Morizo RR Concept Źródło: Lexus
Lexus LBX Morizo RR Concept został zaprezentowany podczas Tokyo Auto Salon 2024. Sportowy samochód stworzony został we współpracy z Akio Toyodą (pseudonim Morizō Kinoshita), prezesem i dyrektorem reprezentatywnym Toyota Motor Corporation, a prywatnie wielkim fanem prędkości i jazdy na torze, kierowcą wyścigowym.

LBX Morizo RR Concept to sportowy prototyp zbudowany na bazie najnowszego miejskiego crossovera marki. Auto o mocnym napędzie, wysokich osiągach i torowym prowadzeniu zostało stworzone we współpracy z Akio Toyodą, prezesem zarządu i dyrektorem reprezentatywnym Toyota Motor Corporation, który w rajdach i wyścigach startuje pod pseudonimem Morizō Kinoshita.

Napęd z GR Yarisa

Lexus LBX Morizo RR Concept

LBX Morizo RR Concept napędzany jest trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 l i oznaczeniu G16E-GTS. Jednostka napędowa rozwija moc 305 KM/224 kW przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm, który osiągany jest w zakresie 3250 – 4600 obr./min. Auto wyposażono w ośmiobiegową, automatyczną przekładnię Direct Shift oraz w stały napęd na cztery koła sterowany elektronicznie.

Lexus LBX Morizo RR Concept

Wszystkie kluczowe elementy LBX-a zostały dostrojone pod kątem jak najlepszych osiągów. Długość auta pozostała taka sama (4190 mm), ale usportowiony crossover jest szerszy o 20 mm (1845 mm), a także niższy o 10 mm (1535 mm). Przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano podwójne wahacze. Na przednich i tylnych kołach są wentylowane hamulce tarczowe, a auto porusza się na 19-calowych felgach aluminiowych z oponami w rozmiarze 235/45R19.

Detale stylistyczne

Lexus LBX Morizo RR Concept

Nadwozie LBX-a Morizo RR Concept zostało dopracowane pod kątem aerodynamicznym, a wyjątkowość wersji podkreślają stylistyczne detale. Oprócz większych felg aluminiowych auto wyróżnia się także pomalowanymi na żółto zaciskami hamulców, anteną dachową oraz listwą grilla. We wnętrzu z tapicerką w kolorze Ochre pasy bezpieczeństwa też mają żółtą barwę. LBX Morizo RR Concept ma dwukolorowe malowanie nadwozia, w którym lakier Sonic Chrome połączono z czarnym dachem.

Lexus LBX Morizo RR ConceptCzytaj też:
Lexus goni Volvo. Pomógł zwłaszcza jeden model
Czytaj też:
Ile naprawdę drogich samochodów kupują Polacy?

Lexus LBX Morizo RR Concept
Opracował:
Źródło: Toyota