Hyundai Bayon po nowemu. Miejski SUV został wyraźnie ulepszony

Hyundai Bayon po nowemu. Miejski SUV został wyraźnie ulepszony

Nowy Hyundai Bayon
Nowy Hyundai Bayon Źródło: Hyundai
Hyundai Bayon przeszedł facelifting. Crossover (czyli mały miejski SUV segmentu B) zyskał nowy design. Odświeżono go z zewnątrz, ale także – co bardziej istotne – unowocześniono w środku.

Hyundai pokazał nowego Bayona, swój miejski crossover. Auto zostało wzbogacone o sporo inteligentnych funkcji łączności i bezpieczeństwa, a także nowe rozwiązania techniczne. Przy okazji zmieniono także delikatnie wnętrze.

Hyundai Bayon. Odświeżony design

Przedni pas świateł do jazdy dziennej LED po faceliftingu został zintegrowany. Także kształt przedniego zderzaka, a także osłony chłodnicy zostały zmienione. Z tyłu również zastosowano przeprojektowany zderzak i dodano odświeżone wzory obręczy kół: 16- i 17-calowych.

Z przodu zaprojektowana od nowa osłona chłodnicy otwiera się u dołu. Z boku, dynamiczne „ramiona” kształtują auto w formę przypominającą klin. Natomiast z tyłu, wysunięte światła w kształcie strzałek podkreślają stylizację słupków, tworząc szeroką sylwetkę auta. Zastosowano kanciaste, trójkątne kształty karoserii i poziome linie w stylizacji auta, jak i bryle nadwozia.

Dostępnych jest łącznie dziewięć kolorów nadwozia, w tym cztery nowe: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic i Vibrant Blue Pearl. Opcjonalny dwukolorowy dach w kolorze Phantom Black jest również dostępny w połączeniu z kilkoma kolorami nadwozia.

Hyundai Bayon. Łączność i technologie

Nowy Bayon oferuje teraz nowe technologie łączności. Jego cyfrowy kokpit i najwyższej klasy funkcje informacyjno-rozrywkowe zostały ulepszone, dzięki wprowadzeniu aktualizacji map nawigacji z chmury (Over-the-Air).

Właściciele mogą teraz korzystać ze standardowego 4,2-calowego zestawu wskaźników LCD i 10,25-calowego ekranu nawigacji. Nowy Bayon ma też opcjonalny konfigurowalny cyfrowy kokpit o przekątnej 10,25 cala z różną grafiką w zależności od trybu jazdy, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodową ładowarkę oraz najnowszą telematykę Bluelink.

Auto wyposażono w dwa porty USB-C – jeden z przodu i jeden z tyłu. Przedni port USB-A umożliwia również przesyłanie danych, umożliwiając pasażerom podłączenie telefonu do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Całość uzupełnia system dźwiękowy marki Bose z ośmioma głośnikami, w tym subwooferem.

W nowym aucie żarówki w osłonach przeciwsłonecznych zostały zastąpione LED-ami. Nowy Bayon ma też opcjonalne wielokolorowe oświetlenie nastrojowe (ambientowe).

Hyundai Bayon. Funkcje bezpieczeństwa

Auto po zmianach ma szereg nowych funkcji wspomagających. Asystent podążania pasem ruchu (LFA) utrzymuje pojazd na środku swojego pasa. Asystent zapobiegania kolizjom czołowym (FCA) najpierw alarmuje, a następnie, jeśli to konieczne, uruchamia hamulce, aby zapobiec kolizji. Funkcja ta obejmuje wykrywanie samochodów, pieszych i rowerzystów, także podczas skręcania na skrzyżowaniach, włączając hamulce, aby zapobiec kolizji z nadjeżdżającym samochodem podczas zmiany kierunku jazdy. Kolejna funkcja to inteligentny tempomat (NSCC), który wykorzystuje dane z systemu nawigacji pojazdu do autonomicznego dostosowywania prędkości podczas jazdy autostradą lub drogą ekspresową.

Jest też asystent zapobiegania kolizjom w martwym polu widzenia (BCA) i funkcja monitorowania uwagi kierowcy (DAW). Ta analizuje wzorce jazdy, aby pomóc wykryć senność lub rozproszenie uwagi za kierownicą. System ten współpracuje z funkcją ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), która informuje kierowcę, gdy auto z przodu ruszy.

Czytaj też:
Na 2024 rok Hyundai przyszykował sporo nowości. Polscy klienci będą zadowoleni
Czytaj też:
Odświeżony bestseller Hyundaia. Polacy bardzo lubią to auto

Galeria:
Nowy Hyundai Bayon
Opracował:
Źródło: Hyundai