Powstał najmocniejszy Abarth w historii. Drogowa wyścigówka zadebiutuje już wkrótce

Powstał najmocniejszy Abarth w historii. Drogowa wyścigówka zadebiutuje już wkrótce

Abarth od Stellantis Motorsport
Abarth od Stellantis Motorsport Źródło: Stellantis
Abarth i Stellantis Motorsport połączyły siły, by stworzyć najpotężniejszego Abartha w historii, oferującego moc 240 KM z napędu czysto elektrycznego. Nad autem pracowali kierowcy wyścigowi.

Wyścigi zawsze były jedną z głównych sił Abartha, marki należącej dziś do czwartego producenta aut na świecie, koncernu Stellantis (m.in. Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge). Nowy Abarth został opracowywany przez Motorsport, spółkę należącą do Grupy Stellantis, odpowiedzialną za działalność wyścigową wszystkich marek, oddziałów i spółek zależnych firmy.

Platforma to podstawa

Abarth od Stellantis Motorsport

Abarth i Stellantis Motorsport najpierw wspólnie stworzyły platformę złożoną z różnych technologii, doświadczenia wyścigowego, wiedzy inżynierskiej i programów testowych, aby rozpocząć projekt stworzenia auta ukierunkowanego na wysokie osiągi: nowa platforma nazywa się Perfo-eCMP.

Każdy element technologiczny został przeanalizowany, udoskonalony i dopracowany przez zespół inżynierów, ekspertów i kierowców testowych z Abartha i Stellantis Motorsport. W rezultacie powstał wóz, wyposażony w wysokowydajny układ napędowy i zawieszenie o specjalnej konfiguracji zapewniające dynamikę i stabilność, a także wysoką precyzję jazdy po torze.

Sportowe parametry napędu

Abarth od Stellantis Motorsport

Nowy Abarth jest również wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który został opracowany z myślą o specyficznych potrzebach układu napędowego samochodu elektrycznego (BEV) i dostosowany do parametrów jego dynamiki. W rezultacie powstał najmocniejszy w historii Abarth, z ekstremalnymi osiągami, który nie jest stuningowanym autem.

Już seryjnie nowy Abarth będzie miał moc 240 KM i wyposażony będzie w sportowy układ hamulcowy, oferujący większą moc i stabilność dzięki większym tarczom hamulcowym i powierzchniom tarcz.

Nowe opony i specjalne fotele

Auto dostanie nowe opony, powstałe w oparciu o doświadczenia zdobytego w Formule E. Dzięki dwuskładnikowej mieszance, która jest bardziej miękka na zewnątrz, a sztywniejsza w środku, nowe opony maja lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów oraz lepszy zasięg, a poliuretanowa wkładka sprawia, że będą też znacznie cichsze (słyszalny hałas zmniejszony o 20 proc.).

Wewnątrz pojawią się fotele o ergonomii foteli wyścigowych. Wykonane zostały z 4 różnych rodzajów pianek zapewniających optymalne wsparcie dla każdej części ciała. Wyczynowe fotele mają otulający kształt, aby zapewnić stabilizację ciała kierowcy podczas pokonywania zakrętów i lepsze wsparcie boczne. Więcej szczegółów poznamy w momencie debiutu samochodu.

Przypomnijmy, że Stellantis Motorsport został założony w momencie powstania Grupy. Oddział dba o sportowe cele poszczególnych jej marek. Stellantis Motorsport ma na swoim koncie 27 tytułów producenta FIA WRC, 11 zwycięstw w Dakarze, 7 zwycięstw w Le Mans i jest najbardziej znany ze swojego zaangażowania w Mistrzostwa Świata Formuły E z DS-em i Maserati, Mistrzostwa Świata Endurance z Peugeotem oraz Rally Customer Racing z Citroënem C3 Rally2 i Peugeotem 208 Rally4.

Czytaj też:
Finansowanie zakupu aut. Stellantis i Santander pogłębiły globalną współpracę
Czytaj też:
Nowa inwestycja w Tychach. Jakie auta wyjadą z fabryki?

Opracował:
Źródło: Stellantis