W 2023 roku Traficar, największa w Polsce firma carsharingowa, powiększyła swoją flotę niemal o 60 proc. – do ponad 4 tys. pojazdów. W porównaniu do 2022 roku Traficar odnotował również wzrost liczby wynajmów dobowych o 13 proc.
W 2023 roku Traficar powiększył bazę swoich użytkowników o ponad 100 proc. względem 2022 roku, a liczba pobrań aplikacji w samym Google Play przekroczyła 1 milion.
Sporo większa flota aut
Pozyskiwanie nowych użytkowników oraz otwarcie stref w kolejnych miastach przyczyniło się do powiększenia floty, która – jak wynika z danych operatora – rozrosła się do ponad 4 tysięcy pojazdów. Marka potroiła także m.in. liczbę dużych samochodów miejskich takich jak Renault Arkana oraz zwiększyła czterokrotnie zasób dużych pojazdów dostawczych, których ma obecnie blisko 200.
– To już kolejny rok z rzędu, w którym utrzymujemy rentowność biznesu. Dodatkowo odnotowaliśmy nie tylko wzrosty w liczbie użytkowników, czy też pojazdów we flocie. To, co dla nas szczególnie istotne, to wzrost liczby wynajmów dobowych względem 2022 roku o około 13 proc. Pokazuje to wyraźnie, że carsharing to nie tylko samochód na przejazdy po mieście, ale i rozwiązanie, które sprawdzi się również przy dłuższych podróżach – twierdzi Konrad Karpiński dyrektor operacyjny firmy Traficar.
8 rok działalności
Przypomnijmy, że Traficar to polska spółka carsharingowa. Usługa wystartowała w 2016 roku w Krakowie, a dzisiaj obejmuje swoim zasięgiem 28 polskich miast m.in. Warszawę, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Katowice, Szczecin, Rzeszów i Lublin. Firma oferuje także możliwość skorzystania z małych i dużych aut dostawczych wynajmowanych z poziomu aplikacji pod marką TrafiCargo. Łączna flota Traficara w całej Polsce liczy obecnie 4000 pojazdów.
Czytaj też:
Połączenie dwóch gigantów: carsharingowego i taksówkowegoCzytaj też:
Rynek e-hulajnóg w Polsce kwitnie. Niebawem pojawi się nowy gracz